Walvisbiefstuk en maanlandschap - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ada Venema - WaarBenJij.nu Walvisbiefstuk en maanlandschap - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Walvisbiefstuk en maanlandschap

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

01 September 2009 | IJsland, Reykjavik

We hebben een prima reis gehad en zijn geland op IJsland. Onze eerste indruk was er één van een maanlandschap en de eerste blik die we er op wierpen vanuit het vliegtuig was heel speciaal. Lage, donkere bergen, net steenkolenbergen, een desolaat landschap en een zwart strand. Nauwelijks begroeiing, wel mos en gras. Alhoewel, waar we slapen waren ook wel wat hoge struiken.
We slapen in een soort tuinhuisje, heel basic maar de bedden zijn prima en we hebben lekker geslapen. De badkamer heeft heerlijk vloerverwarming en het warme water kost hier nauwelijks iets en is gloeiend heet. Oppassen geblazen. Dat heeft natuurlijk allemaal te maken met alle hitte vlak onder het aardoppervlak. Gisteren was het bijzonder koud, een harde koude Noorder wind maar vandaag is het een stuk beter. Nauwelijks wind en dat merk je meteen. Vandaag doen we het rustig aan, zijn nog een beetje moe van gisteren en zijn het centrum van Reykjavic aan het verkennen. Eind van de middag gaan we de botanische tuin bezoeken en een centrum waar vroeger de warm water voorziening geregeld werd en vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over Reykjavic en de omgeving. Onze gastvrouw heeft ons al vele goede tips gegeven, we gaan nog tijd te kort komen hier. Nog even uitleg over de walvisbiefstuk, dat heeft Eiso gisteren gegeten. Ik vond het er niet uitzien en hield het bij kreeftensoep (voor mij ook voor het eerst) met heerlijk vers brood. De smaak was prima.
Dat was het voor vandaag. Tot ons volgende bericht en groetjes van Ada en Eiso

  • 01 September 2009 - 12:42

    Ingrid Peters :

    Lieve luitjes,
    Ik hoor gelukkig niets meer van blauwe beurse plekken en hoop dat die weg zijn, misschien helpen de hotsprings daar tegen? En kunnen jullie daar ook walvissen gaan bekijken? Dat is nog eens een droom van mij en daarom zou ik ze nooit eten.Tot het volgende bericht.
    Veel liefs Ingrid

  • 01 September 2009 - 13:30

    Piet:

    Waaauuuww, walvisbiefstuk, nu geloof ik écht dat jullie in het verre IJsland zijn!! Wat een bijzondere combinatie trouwens-Kouddd en hard aan de oppervlakte en Warrrmmm en vloeibaar eronder!! Moeder Aarde laat haar beide gezichten aan jullie voelen!
    Jongens genieten geblazen! Ik zou zeggen zet al jullie zintuigen open met: Luisteren, voelen, zien, ruiken en simpelweg genieten!!

    Knuffff van Elize en Piet

  • 01 September 2009 - 13:40

    Fenny Douma:

    Leuk om jullie eerste verslagje te lezen. Lijkt mij inderdaad een heel apart landschap. Was de walvisbiefstuk Lekker Eiso? En jij kreeftensoep Ada, ook bijzonder. Er zat geen hele kreeft in?
    Nog veel plezier in Reykjavic.
    liefs, Fenny

  • 01 September 2009 - 13:58

    Franziska & Klaas :

    Wat leuk om nu al van jullie te horen! Goed idee trouwens om Nova Scotia met een stopover in IJsland te combineren, zijn het toch allebei bestemmingen, die hoog op ons verlanglijstje staan. Wij zijn erg benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.
    Geniet!
    Groetjes,
    Franziska & Klaas

  • 01 September 2009 - 17:42

    Bert En Ina :

    Goh is het nu al zover ??
    veel belovend dat Ijsland zo te horen. ik wens jullie ongelovelijk veel plezier en kijk nu al uit naar het volgende verslag groet ina en bert /lelystad

  • 01 September 2009 - 18:54

    Rienie:

    Lieve Ada en Eiso,
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk!! (behalve die biefstuk dan!)
    Geniet lekker verder en heerlijk dat wij op deze manier ook mee mogen genieten van jullie reis.
    Liefs, Rienie

  • 01 September 2009 - 21:16

    Irma:

    Leuk jullie eerste verhaal. Heerlijk om te lezen en vanuit utrecht samen met jullie ook even in andere sferen te geraken. Tot de volgende mail, ik verheug me erop! liefs van Irma

  • 02 September 2009 - 07:48

    Wil Heestermans:

    Hoi Ada en Eiso,

    Goed te horen dat jullie het naar de zin hebben. Ik ben toch wel benieuwd naar de smaak van die walvisbiefstuk. Zaten er uitjes bij? ;-)

    Groeten Wil

  • 02 September 2009 - 18:33

    Doede:

    Hi Ada, Eiso,

    leuk joh dat jullie al lekker op tour zijn !!!

    Ijsland, coollll, daar vlieg je altijd overheen naar USA en canada. Hebben ze jullie per parachute eriuit gezet? haha !

    Ik moet weer denken aan de levertraan die we vroeger als kind krgen, brrrr... hoop dat de biestuk beter was !!!

    Geniet ervan, jullie hebben het verdient hoor !

    Groetjes
    doede

  • 02 September 2009 - 18:36

    Doede:

    Hi Ada,

    gaat alles goed met de netbook ?

  • 06 September 2009 - 10:33

    PAUL:

    Op deze manier doen jullie het liedje " dansen op een vulkaan" wel eer aan. Het klinkt allemaal lekker puur, ook het verslag van Canada. We zijn gisteren 5-9 teruggekeerd van een fietsvakantie in Duitsland. Prachtige omgeving, mooie oude steden, stevig en goed eten en prima bier en wijn. Gelukkig het meeste eraf gefietst! Veel plezier op jullie mooie reis

  • 16 September 2009 - 21:54

    AenC Te H:

    Leuk om over IJsland te lezen.
    Lijkt me een erg bijzonder en apart land om te zien.
    De bijbehorende foto's gekeken.
    Gaaf die geiser zo vlak voor de uitbarsting.En dan dat maanlandschap, mooi.
    Was Reykjavic erg leuk om te zien? Geen idee wat ik me bij die stad moet voorstellen.
    De walvisbiefstuk lijkt me niet zo aantrekkelijk.
    Wij zijn niet zo van die vlees eters.
    Desondanks toch wel apart, maar ook weer twee strijdig om het te eten.
    Smaakte het Eiso eigenlijk, of is het weinig smaak?
    Je kan wel zeggen dat je het gegeten hebt!!
    Apart om IJsland te zien, met zo weinig begroeiing. Wordt die plaatselijke bevolking daar nu niet deprimerend van?

    Leuk verhaal om te lezen Ada en Eiso.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Nova Scotia 2009

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2009

Evaluatie

29 September 2009

Vuurtorens

24 September 2009

Peggys Cove

23 September 2009

Steep old town Lunenburg

22 September 2009

Fundy shore en Glooscap trail
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 77690

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: