IJsland, land van ijs en vuur - Reisverslag uit Halifax, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu IJsland, land van ijs en vuur - Reisverslag uit Halifax, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

IJsland, land van ijs en vuur

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

04 September 2009 | Canada, Halifax

We zijn gisteravond na een voortreffelijke reis in Halifax aangekomen.Toen ik het verslag begon ging er iets verkeerd en de mail vloog al weg terwijl ik bezig was mijn verslag te maken. Moet nog wennen aan het kleine toetsenbord. Vanavond gebruik ik het voor het eerst Doede. In het hotel in Halifax kan ik zo een kabeltje erin pluggen en klaar is kees. En wat voor een hotel, zo chique. We hebben ieder een bed van 120 breed met drie kussens! Wat een verschil met onze kamer in Reykjavic. Toch was ons verblijf daar heel goed, hartelijke gastvrouw die ons prima de weg heeft gewezen.Gisteren hebben we een deel van de Golden Circle gereden. Wat een bijzonder land, een land van tegenstellingen, een land van ijs en vuur. Overal zagen we stoomwolken en roken we zwavel. We hebben geisers zien spuiten en een schitterende waterval gezien. Maar toen begon het te regenen en hebben we de route niet afgemaakt.Het landschap is woest, kale bergen, een met mos begroeide rotsachtige bodem en daartussen door loopt de snelweg als een soort opgehoogde dijk tussen de rotsen door. Geen vluchtstrook o.i.d. Vanmorgen begon het weer te miezeren en toen zijn we naar het Nationaal museum in Reykjavic gegaan. De Blue Lagoon hebben we laten schieten, hebben we een reden om ooit terug te gaan. Morgen gaan we Halifax bekijken, maar eerst maar eens ons luxe bed proberen, de dag is lang genoeg geweest. We moesten ons klokje alweer terug zetten, het scheelt nu vijf uur met Holland. Nog even over die walvisbiefstuk, daar zijn de meningen over verdeeld, Eiso lust alles en wil ook alles proberen, voor mij hoefde het niet, ik zou het nooit eten.
Leuk jullie reacties, bedankt en tot het volgende verslag.
Groetjes van Ada en Eiso

• 04 September 2009 - 05:38

Wil Heestermans:

Hoi,

Indrukwekkend zo te horen. Ik verheug me nu al op jullie foto's!

Weet ik nog niet of er uitjes bij de walvisbiefstuk zaten. ;-)
    Groeten Wil.

• 04 September 2009 - 05:56

Franziska & Klaas :

Hoi Ada & Eiso,
    Leuk weer van jullie te horen! Ik ben blij, dat jullie het blijkbaar naar de zin hebben gehad in IJsland, alleen jammer van het weer. Aan de andere kant is dat hier ook niet beter. Het is hier de afgelopen dagen erg herfstachtig geworden: koel, heel veel wind en pittige buien! Dus hier missen jullie niets en ik ben blij dat we over twee dagen naar de lente van Australië mogen vertrekken.
    Ja, dat kleine toetsenbord is echt even wennen. Ik heb in het begin met onze netbook precies hetzelfde probleem gehad en soms nog hoor!
    Wat is er trouwens met de foto van jullie tweeën gebeurd? Toen ik de site de vorige keer bezocht, hadden jullie een mooie grote foto op de site staan. Vandaag staat echter weer de oude op, waar jullie maar heel klein opstaan. Beviel die andere toch niet of zijn jullie ineens bang om zo herkenbaar in beeld te staan? Hoe dan ook, wij wensen jullie in elk geval een prettige voortzetting van jullie vakantie!
    Tot de volgende keer!
    Groetjes,
    Franziska & Klaas

• 04 September 2009 - 14:10

Anton:

Klinkt allemaal errug leuk. Zelfs ik kom er bijna van in een vakantiestemming. Geniet!

• 04 September 2009 - 16:08

The Idzerda's:

Welcome to Canada!
    Nee, walvisvlees lust ik ook niet, maar ja als Eiso alles wil proberen dan kan hij ook in Canada berenvlees eten.
    Wij kijken elke avond of jullie mooi weer hebben, zover zogoed.
    Goeie reis.

• 04 September 2009 - 18:34

Fenny:

Hoi lieverds,
    Leuk weer even kennis te nemen van jullie belevenissen op reis. En fijn dat de reis goed is gegaan. Ma was hier vanavond, maar die wist het al van Piet en ik heb Pa nog even gebeld.
    Dat Ijsland is wel een bijzonder land he, niet te vergelijken met een ander vakantieland.Als je het zo beschrijft Ada probeer ik het een beetje voor me te zien.
    Als ik mij niet vergis gaan jullie zaterdag de camper halen en dan begint eigenlijk de hele echte reis. en dan heb je er al zo iets leuks op zitten.
    Ik heb het hele weekend plannen, morgen naar Edmelia in Wageningen met trein en regiotaxi. zondag is Rita van Ron jarig. Ben benieuwd wat ik nog en wanneer in huis wat kan doen. Hoor van mijn beide vriendinnen van turkije dat zel allebei al gauw weer op reis gaan. IK wil ook, maar ja, de centjes zijn op.
    Wens jullie veel plezier. liefs, Fenny