We rusten even uit! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu We rusten even uit! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

We rusten even uit!

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

06 September 2009 | Canada, Ottawa

We zitten dan nu in de camper, we hadden even een beetje heimwee naar de C25 die een stuk kleiner is. Deze, de C30, maakte wel indruk op ons hoor. Maar, goed, je moet alles een kans geven en we zullen er wel aan wennen. Het is wel lekker veel ruimte maar oh, wat is ie groot! We zijn met een taxi naar het ophaaladres gegaan en de chauffeur wist niet waar het was. Wij keken al uit naar een locatie waar rijen dik campers zouden staan, zo zijn wij dat gewend van Calgary en Vancouver, totdat bleek dat we op de camping moesten zijn waar ik heel toevallig al voor diezelfde nacht had gereserveerd. Er stonden welgeteld drie!!! campers te wachten en dat was het. We hebben het nog nooit zo relaxt meegemaakt. Alle formaliteiten werden in de kampwinkel afgehandeld en dat was het. Toen moesten we er mee gaan rijden om de boodschappen te doen. We hebben ons verstand maar op nul gezet en zijn vertrokken, best spannend! De rest van de middag hebben we al winkelend doorgebracht (we hadden uiteindelijk een kassabon van bijna een meter) en ik moet zeggen, dat was het minste deel van de vakantie. Maar ja, je hebt toch het een en ander nodig, want je hebt niets bij je. Daarna de camper ingericht en koffers uitgepakt en vandaag doen we even niets anders dan uitrusten. Morgen gaan we richting de Cabot trail (speciaal voor jou Doede). Dat is de prachtige bergweg die zich om het hooggebergte van Cape Breton slingert met voortdurend uitzicht op de Atlantische oceaan. We gaan zo de route bestuderen en onze, jawel, gehuurde GPS instellen.
Doede, wat IJsland betreft nog even. Ik kan je eerlijk gezegd niet vertellen hoe dat zit met die Vikinggenen. We hebben wel veel van de geschiedenis gezien en de taal is nog praktisch als vanouds. Men kan nu nog de taal van 1300 jaar geleden lezen. En Nel en Paul, we hopen dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad.
Tot de volgende keer en op naar de Cabot trail, waar we denk ik zo'n twee dagen over zullen rijden.
Groetjes van Ada en Eiso

  • 06 September 2009 - 18:21

    Willy:

    Dag lieve globetrotters, wat een heerlijk voorrecht creëren jullie voor jezelf met het zien van weer nieuwe gebieden, ontmoeten van mensen e.a.ervaringen.
    Dineke en groep zijn weer goed aangekomen uit Cambodja, dus die reisverslagen zijn gestopt.Ik geniet van de foto's, dank je.Moedig van jullie om in die loeigrote camper op pad te gaan!Verbruikt ie veel brandstof?Lekker om wat bij te komen, je doet zoveel indrukken op!
    Goeie reis en veel mooie momenten, liefs van Willy

  • 06 September 2009 - 19:27

    Irma:

    Jullie verslag weer gelezen, heel leuk!! En wat een supercamper, geweldig.
    Lekker uitrusten nu en ik verheug me weer op een volgend verslag.
    liefs, irma

  • 06 September 2009 - 21:36

    De Idzerda's:

    Eiso, wat een kanjer!
    Wees voorzichtig in de bergen...
    Ada, goes kaart lezen, niet te kleine weggetjes opzoeken.
    Have fun!

  • 07 September 2009 - 04:21

    Franziska:

    Dag Ada & Eiso,
    Even een groet naar Canada vanuit het vliegveld van Hongkong. Ook hier is het trouwens bloedheet buiten (vanochtend om 8 uur al 29 graden), maar hier binnen is er gelukkig airco.
    Hoop dat jullie een heerlijk dagje op de Cabot Trail hadden. Onze dag is vooral vermoeiend, want in het vliegtuig slapen lukt mij nauwelijks. We hebben er inmiddels 11 1/2 uur vliegen opzitten en moeten vanmiddag nog eens 7 1/2. We zullen dus mooi gaar zijn, als we vanavond in Perth landen.
    Groetjes en tot de volgende keeer,
    Franziska

  • 07 September 2009 - 06:48

    Rina Buijsman:

    Hoi Ada en Eiso,

    Indrukwekkende camper zeg!Wellekker veel ruimte en dat is ook wat waard.Ik wens jullie een fijne reis en doe voorzichtig.

    Rina

  • 07 September 2009 - 09:25

    Nel:

    HOEZO BEN IK NIET UITGENODIGD!!!!!!!
    PLEK ZAT!!!!

  • 07 September 2009 - 11:00

    Ingrid Peters :

    Lieve Ada en Eiso, ZO, dat is een compleet huis op wielen, wat een ruimte en zeker zal dat spannend zin om mee te rijden.
    Ik hoop dat de wegen lekker rustig zijn en dat de trail geen smalle paden zijn. Jullie doen het toch maar weer, avontuurlijk en in praktijk valt het misschien toch mee na enige ervaring. Hoe is het weer daar? Als het regent zit je ook lekker in die camper, kaartje leggen, kaart bestuderen. boekje lezen, alles kan.
    Die trial lijkt me echt prachtig van wat jullie beschrijven. Geniet lekker van de prachtige uitzichten en tot de volgende keer.
    Liefs
    Ingrid

  • 07 September 2009 - 13:45

    Wil H.:

    Wat een enorme camper zeg. Lijkt me een uitdaging om zo'n kolos te besturen. Eiso succes! Het gaat je vast wel lukken, zeker met een ervaren navigator aan je zijde.

    Wil.

  • 07 September 2009 - 16:30

    Wim & Annelies:

    had ik dat geweten dan hadden wij ook wel meegekund met zo`n camper.
    heel veel plezier en goede reis

    Wim

  • 07 September 2009 - 21:37

    Bea:

    Hey Lieverds,
    Hier dan eindelijk een reactie uit Aalsmeer en terug van een geweldige vakantie in Lochem. Ja waar een mens al blij mee kan zijn toch.........wij zijn zaterdag weer naar Mondani geweest en we hebben op Hans zijn IFoon de foto's van jullie bekeken samen met Yvonne. Dat was lachen natuurlijk.
    Dus toch twee keer in één week in een stukje Canada geweest....(bla bla bla hihihi) Die vrachtwagen van jullie (lees enorme Camper)kunnen jullie onderweg wel onderverhuren zo kunnen jullie de METER kassabon weer een beetje terug verdienen. Je neemt gewoon betalende lifters mee. Wat vreselijk dapper van Eiso om gewoon maar te gaan rijden met zo'n grote camper het is toch wel een kanjer hoor! Neem hem maar wel weer mee terug altijd handig een verhuiswagen chauffeur (ik plaag hoor Eiso) Lieve Eiso, ik hoop dat Ada niet hele kleine weggetjes uitzoekt .....kun je altijd nog zeggen nu mag jij een stukje rijden Ada (hahaha) Dan zou ik wel even een fruitvliegje willen zijn om even mee te rijden.
    Lieverds doe voorzichtig en we kijken uit naar meer nieuws en foto's.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 September 2009 - 08:44

    Joop En Marijke:

    Hoi backpackers, De Camper ziet er geweldig uit, daar kan je wel een ronje mee maken. Geniet er maar lekker van.

    Eeven een kort berichtje van ons, met mij gaat het op het ogenblik goed. Ben niet geplaatst in het Antino van Leeuewenhoek Ziekenhuis. We zijn het geprek aangegaan met de behandelend arts in Antonius en dat is heel goed verlopen. Deze week medichijnen slikken en volgendde week de Chemo. Gelukkeig niet de zware i.v.m. met de verslechtering van mijn gehoor. Nou dan weet je een klein beetje hoe het met ons gaat. Verder wil ik jullie niet belasten met mijn kwalen maar je ook niet onthouden wat er intussen is gebeurd. Hele fijne Vakantie verder en we houden van jullie... Liefs Joop en Marijke


  • 08 September 2009 - 16:02

    Joop En Marijke:

    Hoi,
    Bedankt voor je mail die is goed aangekomen. Als er wat te mailen valt doe ik dit via jullie e-mail adres. Voor de rest volg ik jullie op afstand natuurlijk. Zo te lezen hebben jullie het prima naar het zin. Nou maak er wat moois van en we houden contact. Dikke Kus van je Zwager/Schoonzuster Broer

  • 09 September 2009 - 09:22

    Magda, Helma, Jessic:

    Hallo lekker stel,

    zo te lezen vervelen jullie je eigen te pletter en verlangen jullie weer erg naar ons. Alle gekheid op een stokje zo te zien hebben juliie het erg naar jullie zin. Wij genieten van jullie verhalen. Goeie reis en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Nova Scotia 2009

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2009

Evaluatie

29 September 2009

Vuurtorens

24 September 2009

Peggys Cove

23 September 2009

Steep old town Lunenburg

22 September 2009

Fundy shore en Glooscap trail
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 77694

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: