Soms zit het mee........................... - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van Ada Venema - WaarBenJij.nu Soms zit het mee........................... - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee...........................

Door: Ada Venema

Blijf op de hoogte en volg Ada

16 Augustus 2013 | Frankrijk, Le Havre

hallo allemaal,
normaal gesproken stuur ik alleen berichtjes via waarbenjij.nu als we in Canada zijn. Dat is inmiddels een soort traditie geworden.
Maar,ik ben nogal wat dingen vergeten - voor de vakantie hebben we het behoorlijk druk gehad - waaronder mijn adressenlijst. Een kaartje naar thuis zit er dus dit jaar niet in en daarom dacht ik toch maar een berichtje te maken via waarbenjij.nu zodat jullie toch wat van ons horen. En ik moet zeggen, het is best wel eens lekker geen kaarten te hoeven schrijven.
We zitten inmiddels hoog (op de krijtrotsen) en droog (dat klopt niet helemaal, net nog een bui gehad) in Normandië en zijn neergestreken in een heel klein plaatsje vlakbij Dieppe, St Martin en Campagne. We hadden allang verder willen trekken maar we hadden wat pech en moesten pas op de plaats maken. Eigenlijk begon de pech al op de dag van vertrek. Mijn telefoon was zo dood als een pier, twee dagen lang, heel vervelend en ik dacht al dat ik een nieuwe moest kopen. Toen bleek het een grote storing van T-Mobile en deed hij het weer na twee dagen.
Toen stonden we verleden week zaterdag op een groot parkeerterrein van een Le Clerc, waren net weggelopen bij onze auto toen we een enorme klap hoorde. Toen ik omkeek zag ik onze auto staan nadansen van de klap die een Fransman veroorzaakte door met een enorme vaart tussen die van ons en de auto twee plaatsen verderop door te scheuren. Alleen stonden beide auto's een beetje scheef naar binnen geparkeerd en was het te smal om er tussendoor te rijden, laat staan met zo'n vaart. Onze linker buitenspiegel lag in diverse stukken op de grond en de man probeerde nog ons de schuld te geven omdat onze auto net over de lijn geparkeerd stond. Uiteindelijk heeft hij het schadeformulier ingevuld en schuld toegegeven. We zijn daarna met elkaar naar een Opel garage gereden maar helaas was het al na 16.00 uur en de werkplaats was al gesloten. We moesten maandag maar terugkomen, alleen bleek een nieuwe spiegel maandag niet op voorraad en moest besteld worden. Nou, je snapt dat we langer moesten blijven waar we waren. Des te meer toen de volgende dag bleek dat we een barst in de voorruit hadden die snel groter werd. We hebben dus van alles moeten regelen en wat was ik blij dat mijn telefoon het weer deed. Uiteindelijk hebben we kunnen regelen dat de Franse afdeling van Carglass vandaag (vrijdag) op de camping kwam om de ruit te vervangen. Wat een service! Toen ook nog eens bleek dat we onze betaalpassen en creditcards niet konden gebruiken vanwege een storing in heel Frankrijk van alle Nederlandse betaalpassen en creditcards van ING, Rabo en ABN konden we helemaal niets meer en zaten we echt vast. Hadden wij een oefening in geduld of wat?
Maar, het was geen straf hier langer te blijven want de omgeving is prachtig en we hebben heerlijk gefietst. Wat zijn we blij met onze elektrische fietsen, zonder hadden we het hier beslist niet gered. Er zijn constant steile hellingen, dus veel klimmen en dalen en soms gingen we zo hard naar beneden dat we 46 km. per uur haalden! Heel erg eng. Het is heerlijk zo tussen de landerijen te fietsen, met constant zicht op de zee, zeemeeuwen boven ons hoofd en rondom wuivende graanvelden. We voelden ons als God in Frankrijk.
Inmiddels is alles gerepareerd en doen onze passen het weer en hopen we dat het over is met de pech. We gaan dan ook morgen op weg, richting le Havre, waar we afgelopen dinsdag ook al een dag zijn geweest (zonder caravan). Puur omdat we niet verder konden zijn we vanaf onze plek wat dagtochten gaan maken en we zijn daarbij o.a. in Honfleur geweest. Dat is een heel gezellig stadje, heel toeristisch maar dat zijn we per slot en ik heb zelden zoveel restaurantjes bij elkaar gezien. Een prachtige jachthaven en we hebben een boottocht gemaakt onder de imponerende Pont de Normandie door, waar we een uur eerder over gereden waren op weg naar Honfleur. Je kunt er ook over lopen en dat hebben we geprobeerd want dat leek mij echt een spektakel maar helaas, het voetgangersdeel was afgesloten om de één of andere onduidelijke reden. Jammer, dan er maar onderdoor varen.
Ik weet niet of ik dit stuk nog weggestuurd krijg anders krijgen jullie mogelijk oud nieuws, want waar we morgen heen gaan hebben we misschien geen internet. Dit bericht kan dus met een paar dagen vertraging worden verzonden, we zien het wel.
Intussen gaan wij lekker verder met onze vakantie (de nieuwe caravan bevalt uitstekend en we zijn er al helemaal aan gewend) en doen wij vanuit Normandië iedereen de hartelijke groeten.
Ada en Eiso

  • 17 Augustus 2013 - 06:46

    Piet Douma:

    Dag lieve luitjes! Waauuww...wat is er al veel gebeurd en niet altijd ten goede helaas! Gelukkig dat je de mooie kwaliteit van 'regelen' in je hebt Ada!! Gelukkig maar, alles weer geregeld nu en jullie kunnen weer verder. TOF! Geniet maar lekker samen in het mooie Normandië!
    Knuffel van ons beiden!

  • 17 Augustus 2013 - 08:53

    Yvonne:

    zoals ik het gelezen heb was de start niet het ideale vakantiegevoel. Hopelijk gaat nu alles voorspoedig en wij wensen jullie nogmaals een hele fijne vakantie toe. (zonder verdere mankementen)
    Liefs Yvonne en Han.

  • 17 Augustus 2013 - 09:33

    Christel:

    dank je , lieve Ada , voor je heerlijke vakantie verhaal! ik heb genoten! veel groetjes ook aan Eiso!X Christel

  • 17 Augustus 2013 - 13:00

    Franziska & Klaas :

    Beste Ada & Eiso,
    Als ik heel eerlijk ben, vind ik het helemaal niet erg, dat jullie de adreslijst thuis vergeten zijn. Op die manier mogen wij weer meegenieten van jullie vakantie en dat is eigenlijk nog veel leuker dan een kaartje. Wij verheugen ons dan ook al weer op het volgende bericht.
    Zo te zien zijn jullie slachtoffers geworden van Murphy's law. Je weet wel, alles wat fout kan gaan, gaat ook fout. Daar hadden wij twee maanden geleden na onze bootsvakantie in Friesland last van. In twee weken tijd moesten we toen een nieuwe koelkast, een nieuwe wasmachine, twee nieuwe fietsbanden en een nieuw koelvloeistofsysteem voor de auto kopen. De regering moet dus niet zeuren, want wij hebben onze plicht gedaan wat het stimuleren van de economie betreft. Nu maar hopen, dat voor jullie geen verdere pechgevallen meer in het verschiet zitten en dat jullie de rest van de vakantie zorgeloos mogen genieten.
    We wensen jullie in elk geval heel veel plezier!
    Groetjes,
    Franziska & Klaas

  • 17 Augustus 2013 - 14:02

    Bert:

    Hey Ada, wat leuk om weer wat van je horen en nu eens van wat dichter bij huis dan anders. Frankrijk !! wat een gedoe he als de betaalpassen en Creditkaarten het niet doen, dan kun je toch beseffen dat het niet zo automatisch gaat als bedoeld . maar zo te lezen houden jullie de moed erin. Ada heel veel plezier ook voor Eeco natuurlijk en tot een volgend bericht groetjes Ina en Bert/ Lelystad

  • 18 Augustus 2013 - 08:30

    Doede :

    Hi Ada, Eiso

    leuk van jullie geboren en dat jullie in zo een prachtige omgeving zitten ! jammer van de voorvalletjes, maar zoals je zelf zegt, soms zit het (niet) mee ;-) maar de ondertoon is gelukkig eentje van we genieten toch, haha!
    hoop dat het weer nog een beetje meespeelt en verder fijne dagen nog !!!!

    groetjes
    Doede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 77683

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: