Arme Eiso - Reisverslag uit Houlgate, Frankrijk van Ada Venema - WaarBenJij.nu Arme Eiso - Reisverslag uit Houlgate, Frankrijk van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Arme Eiso

Door: Ada Venema

Blijf op de hoogte en volg Ada

18 Augustus 2013 | Frankrijk, Houlgate

We zijn giseren verkast naar Houlgate (een plaatsje direct aan de kust vlakbij Caen), nog steeds Normandié.
Helaas. we dachten alle pech achter ons te hebben gelaten maar het wordt heftiger. Bij het naar binnen rijden op de nieuwe camping nam Eiso de bocht te krap omdat een Fransman van de andere kant zich er tussen door wurmde met zijn auto. Met als gevolg een flinke botsing met caravan en de muur en klem zaten we. Eiso stapte uit en wilde de enorme steen die van bovenaf de muur was gevallen en in onze caravan geboord zat met zijn blote handen opzij trekken zodat we vrij kwamen maar dat ging mis. Zijn pink kwam er tussen en het bovenste kootje lag er bijna af. Allemachtig wat een ellende, hij moest natuurlijk meteen naar een ziekenhuis en daar stonden wij. Twee Duitsers waren zo lief de caravan vrij te trekken, Eiso zelf heeft hem nog op een noodplaats gezet waar hij nu nog staat en ik heb hem naar het ziekenhuis, 40 km. verderop gereden. Daar werd geconstateerd dat het bovenste kootje gebroken was, geen vers bloed meer kreeg - hij was al blauw - en dat het topje geamputeerd moet worden.
Ik ben dat hele eind weer terug gereden naar de camping om spullen op te halen en toen ik 's avonds om 12.00 uur terug was in het ziekenhuis lag hij nog te wachten op de 1e hulp. Hij zou pas vanmorgen geopereerd kunnen worden.
Ik kan nu even niets, zit op een hotelkamer direct naast het ziekenhuis en om toch wat om handen te hebben schrijf ik het maar van mij af. Voel mij doodellendig en met iedereen bellen heb ik geen zin in want ik moet al zoveel bellen en regelen. En dan die Fransen die geen woord Engels spreken. Frankrijk is leuk en prachtig hoor maar je moet er niets krijgen. Zelfs hier in het hotel spreken ze geen woord Engels. En die verpleegster vannacht, wat een kreng! Van empathie nog nooit gehoord, ze hebben Eiso de hele avond laten liggen zonder eten of zelfs maar een glaasje water. Toen ik terug kwam was het zoals gezegd na 12.00 uur en mocht hij niets meer omdat hij geopereerd moest worden. Ik heb daar wat van gezegd en toen was het helemaal over met de liefde. Ik zal er maar niet te veel over uitweiden maar ze pakte mij met allerlei kleine dingetjes, zoals een leeg bed een gooi mijn kant op geven zodat het mij net niet raakte en mij niet binnendoor het ziekenhuis via de hoofdingang naar het hotel laten gaan maar mij om half twee in de nacht buitenom er uit stuurde waardoor ik langer dan een kwartier buiten mijn weg moest zoeken in het pikkedonker en slecht weer, sjouwend met al mijn spullen.
Eiso wordt waarschijnlijk nu geopereerd want hij neemt zijn telefoon niet meer op en ik kan tot het middaguur op mijn kamer blijven, daarna ga ik weer naar het ziekenhuis. Wat wij er na gaan doen weet ik nog niet, het hangt er helemaal van af. Misschien moet hij nog een dag blijven, we zullen het zien. Het liefst ga ik naar huis, ik heb het even helemaal gehad met Frankrijk.
Na de operatie zullen we de vervolgstappen bespreken, daar kunnen we nu nog niet zo veel van zeggen.
groetjes van twee pechvogels

  • 18 Augustus 2013 - 11:58

    Maria:

    Ooooohhh, wat en pech!! Ik lees dit zojuist en zit met open mond te lezen, ik heb zo vreselijk veel medelijden met jullie!! Kan de ANWB of iemand jullie niet helpen/steunen?
    Ik denk aan jullie en hoop dat alles goed komt!!
    Veel liefs xx

  • 18 Augustus 2013 - 13:34

    Bea:

    Jeetje jeetje wat vreselijk .....o die arme Eiso ik weet er alles van zelf dokteren spreken nauwelijks Engels ! Je voelt je zo eenzaam en hulpeloos ! Ik hoop dat alles goed komt met hem . Hebben jullie ANWB verzekering? Zou ik maar om hulp vragen en iig naar huis komen al is het maar voor de medische zorg voor Eiso! Dat er verder maar niets verder mis gaat. Welke vinger was het? Dan kan de ANWB de caravan ophalen en jij durft vast wel naar huis te rijden zonder de caravan toch! :-) Het is mooi in Normandië wij weten het 10 jaar geweest maar het loopt niet weg ........kom maar zsm naar huis. Moet ik hier iets regelen voor je?
    Sterkte knuffel voor jullie beide en een voorzichtig knuffel voor Eiso.
    Even een opbeurende mededeling wij gaan 31 aug naar Lochem en 1 sept eten bij ook voor jullie lievelings restaurant! je raad het al!
    Jij sterkte met regelen .

  • 18 Augustus 2013 - 13:48

    Maria Uit Vlissingen:

    Lieve Ada, ik kan me alleen maar aansluiten bij de 2 vorige schrijfsters. Wat een hoop afschuwelijke ervaringen achter elkaar. Het is nu voor jou even al je moed bij elkaar rapen en inderdaad dingen gaan regelen. Mocht je geen ANWB reis- en kredietbrief hebben, dan is er vanuit of de ziektekostenverzekering of via de autoverzekering vaak ook repatriering naar Nederland mogelijk. Misschien is het helemaal niet handig als je nu in de auto kruipt en in ieder geval de ANWB kent de regeling om voertuig plus bestuurder naar NL terug te brengen.
    Laat het me weten als ik van hieruit iets voor je kan regelen. Mocht je taalhulp nodig hebben, dan kun je ook een beroep op me doen.
    Ik denk aan jullie en leef mee.
    Veel sterkte voor Eiso en jou en voor jullie beiden een dikke knuffel.

  • 18 Augustus 2013 - 14:05

    Irma:

    Heel veel sterkte voor jullie. Hopenlijk na de opetatie toch nog een beetje vakantie vieren. Liefs van Irma

  • 18 Augustus 2013 - 14:13

    Doede:

    Hi Ada, Eiso,

    alles is al gezegd denk ik wat goeie tips aangaat, dus van ons, HEEL veel sterkte en ik wens jullie een behouden terugreis !

    Kop op !! Doede

  • 18 Augustus 2013 - 15:15

    Piet Douma:

    Ach lieverd, wát een ellende inderdaad! Houd jullie taai en als we wat voor jullie kunnen betekenen laat het alsjeblieft weten, okay!?
    Heel veel sterkte met alles samen en een dikke knuffel voor jullie beiden!! Houd de moed erin hoor!

    Elize en Piet

  • 18 Augustus 2013 - 16:13

    Bert:

    Lieve Ada en beste Eico, wat een pech allemaal zeg het kan gewoon niet slechter !! Ik hoop dat alles toch nog goed komt en dat jullie de vakantie toch nog voort kunnen zetten
    Maar eerst even afwachten wat de artsen zullen zeggen even geen ondoordachte beslissingen nemen alhoewel ik wel kan voorstellen dat jullie het even niet zien zitten !!

    Heel veel sterkte daar groetjes van Ina en Bert uit Lelystad

  • 18 Augustus 2013 - 17:51

    Christel:

    veel lieve groetjes en twee dikke knuffels voor Eiso en jou! vertrouw op het goede! Liefs en sterkte van mij, Christel

  • 18 Augustus 2013 - 22:19

    Nel:

    zelf net helemaal rozig terug van vakantie en lees dit bericht: wat een narigheid in het buitenland waarbij je je emoties slecht kunt delen door de taalbariere. we denken aan jullie, knuffel nel en paul

  • 18 Augustus 2013 - 22:50

    Agnes En Colinda:

    Lieve Ada en Eiso,
    Jeetje zeg, wat een verhaal schrijf je hier.
    Wat een ellende en pech voor jullie,
    Hopelijk heeft Eiso niet al te veel pijn.
    Hoe gaat het nu met hem?
    Wat vervelend dat ze zo lelijk tegen jullie doen in het ziekenhuis.
    Een kopje koffie, wat hulp en een woordje Engels zou toch wel zo gepast zijn.
    Hopelijk mag Eiso snel uit het ziekenhuis en kunnen jullie snel en weer fijn naar NL komen.
    Heel veel beterschap voor Eiso.
    Laat je niet gek maken hoor Ada.
    Liefs van Agnes en Colinda

  • 18 Augustus 2013 - 23:47

    Alijda:

    Wat hebben jullie ontzettend veel ellende, hopelijk komt het goed met Eiso zijn pink, ik hoop dat hij niet al te veel pijn heeft. Sterkte met alles wat er nu op jullie pad komt. Lieve groeten alijda

  • 19 Augustus 2013 - 09:14

    Anton:

    Hè getver, zo hoort een vakantie niet te gaan! Eiso is waarschijnlijk nu al geopereerd? Althans dat hoop ik maar. En hoop ook dat het allemaal goed is gegaan? Gelukkig is het niet zijn middelvinger; kan hij die nog opsteken als jullie het ziekenhuis verlaten. Kan je een beetje in het Frans schelden? Zo niet: ta guielle = hou je bek; tu es fou = je bent gek en merde=gvd. Ach jij redt je vast wel! Sterkte en houd jullie taai! grz. Anton

  • 19 Augustus 2013 - 09:33

    Carla:

    Hè Ada, wat een pech. Ik hoop dat de operatie aan Eiso zijn pink goed is verlopen en dat je inmiddels iets meer duidelijkheid hebt over hoe nu verder. Ik wens jullie veel sterkte.
    Groetjes, Carla

  • 19 Augustus 2013 - 09:33

    Rina Buijsman:

    Wat een narigheid allemaal! Hou je taai en heel veel sterkte voor jullie allebei. groetjes Rina

  • 19 Augustus 2013 - 17:59

    Wil Heestermans:

    Wat een ellende zeg. Probeer positief te blijven! Ik hoop dat jullie veilig thuiskomen! Gr. Wil en Irka!

  • 20 Augustus 2013 - 15:27

    Berry & Yvonne:

    Hallo Ada en Eiso,Frankrijk een mooi land,en voor de rest........laat maar.Wat een ongeloofelijke pech,en wat een behulpzame fransen toch,maar das niets nieuws ,want die ervaring hebben we daar ook al is gehad.
    Hopelijk komt het allemaal weer gauw in orde met Eiso .Kunnen ons voorstellen dat je graag naar huis wilt,want dan zit alles tegen.Zorg dat je alles op papier hebt staan,Goed dat je het van je af praat,blijven doen.Veel sterkte.En houd ons op de hoogte.Liefs,Berry & Yvonne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 77697

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: