Beter - Reisverslag uit Houlgate, Frankrijk van Ada Venema - WaarBenJij.nu Beter - Reisverslag uit Houlgate, Frankrijk van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Beter

Door: Ada Venema

Blijf op de hoogte en volg Ada

20 Augustus 2013 | Frankrijk, Houlgate

De rust moet nog wel komen maar het begint er op te lijken.Vanmorgen moesten we in alle vroegte weer naar het ziekenhuis in Caen en ik was blij dat de poort van de camping om 7.45 uur al open was. Dat was vroeg op vanmorgen. De hele camping was nog in diepe rust toen wij al vertrokken.
De dokter was tevreden en nu heeft hij niet meer zijn hele hand in het verband maar alleen zijn pink. Hij heeft nog steeds bij vlagen veel pijn maar het gaat ook beter, gelukkig. Hij is met zijn manke pootje alweer bezig de caravan voorzover het gaat wat op te lappen. Het zijraam aan de achterkant is helemaal kapot en dat is hij, net als een puzzel, weer helemaal in elkaar aan het passen en lijmen zodat eventuele regen niet naar binnen kan slaan. Thuis zal er een nieuw in moeten uiteraard. Verder is het serviceluik er onder kapot en de strip daaronder is over een flink deel opgestroopt. Met andere woorden, onze caravan is niet nieuw meer. Oh ja, en de goot waar de voortent/luifel doorheen moet is op de plek van het raam helemaal ingedeukt, zodat onze luifel er niet op kan. Eiso heeft al wel geprobeerd dit een beetje open te tikken maar ik heb liever dat hij nog even wacht met de luifel, eerst maar rustig aan met zijn hand. We kunnen best even zonder. Het is mooi weer en we hebben ook nog een parasol bij ons. Eerst maar een paar dagen de kans geven om te genezen.
Donderdag komt de verpleegster op de camping, wat een luxe. Eerst hadden we Carglass op de camping, nu dan een verpleegster die om de dag gaat komen. Dat het hierbij moge blijven!
We hadden je vertaalhulp heel goed kunnen gebruiken Maria, als men hier al Engels of Duits spreekt is dat very lietel. Op de camping is men ook geweldig bereid ons te helpen, ze bellen voor ons met het ziekenhuis als het gaat om verzekeringspapieren etc. en men spreekt een ratjetoe van Frans, Engels of Duits. Die mix is dodelijk voor mijn vermogen mijzelf in een andere taal uit te drukken want hoe meer er gemixt wordt hoe slechter ik uit mijn woorden kom. Ik gooi dan alles door elkaar en kom er soms niet meer uit.
En dat het altijd erger kan, daar zijn wij ons wel van bewust. Er zat voor het ziekenhuis een man met één been en op de eerste hulp werd er voortdurend gekotst, hardverscheurend geschreeuwd etc. Geen opwekkende omgeving hoor. Gelukkig hoeven we daar niet meer terug te komen en gaan we vanaf nu ons gemak er een beetje van nemen. We kunnen gewoon nu een weekje aankijken hoe veel beter het gaat en zien volgende week weer verder.
De koffie is hier zo verrukkelijk. Als je ergens gewoon koffie bestelt dan krijg je zo'n klein kopje, maar oh zulke heerlijke koffie. Daar genieten we echt van en hier is een prachtig breed strand, daar gaan we zeker nog naar toe. Het weer is prima, beetje veel wind vaak dus in de schaduw is het een beetje koud maar iedere dag is eigenlijk prima weer. Soms begint het bewolkt of af en toe 's morgens een buitje, maar het waait er tegen de middag altijd overheen en dan is de lucht weer helemaal blauw. Voorlopig doen we niet veel meer dan uitrusten, beetje lezen en van het geweldige uitzicht genieten. Wat krioelt het op het kanaal van de boten, klein en groot. Het is een genot daar naar te kijken, zo vanaf onze plek.
Nou, jullie zijn weer helemaal bijgepraat en wij gaan zien er nog wat van te maken.
Hartelijke groeten van ons,
Ada en Eiso

  • 20 Augustus 2013 - 19:13

    Agnes En Colinda:

    Aaahh gelukkig is dit bericht weer positiever en begint achter die bergen, de zon weer te schijnen voor jullie.
    Wat een luxe zeg, zo'n verpleegster op de camping.
    Dat wat kapot is aan jullie caravan, wordt toch zeker wel vergoed door de verzekering?
    Hopelijk kunnen jullie nu al weer volop genieten, ondanks wat er allemaal gebeurd is.
    Geniet van het mooie weer, het uitzicht en gewoon de simpele leuke dingen, zoals koffie drinken!!!! Heel goed.
    Kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal.

  • 20 Augustus 2013 - 20:19

    Yvonne:

    Gelukkig gaat het weer de goede kant op, nog niet optimaal, maar wel beter dan het geweest is, zoals ik nu lees.
    Zondag kwam Martijn het ons vertellen, wij konden het bijna niet geloven dat je zoveel tegenslag kon hebben in 1 vakantie. Hopelijk kunnen jullie nu nog genieten van het weer, de omgeving, het hapje en drankje. Relaxen is het wel want je hoeft voorlopig niet meer auto te rijden.
    Het zou fijn zijn als de pijn snel minder werd (misschien komt er ook nog wel een leuk zustertje om je pink te verbinden) dan kunnen jullie over een paar dagen toch nog wel het echte vakantiegevoel hebben.
    liefs van ons
    Yvonne en Han

  • 20 Augustus 2013 - 20:49

    Piet Douma:

    Gewéldig hoe jullie je er door heen slaan!! Hopelijk mag nu dan eindelijk de rust er inglijden en dat jullie ook weer mogen genieten van het GOEDE des levens!! Eiso houd je taai met alle pijn!!

    Dikke knuffel voor jullie beiden!

  • 20 Augustus 2013 - 22:49

    Franziska & Klaas :

    He gelukkig, dat klinkt al weer een heel stuk beter. Hopelijk verdwijnt de pijn binnenkort ook nog en kunnen jullie toch nog een klein beetje genieten van de vakantie.
    Ik kan me heel goed voorstellen, dat je even in de war bent met al die vreemde talen Ada. Mij gaat het vaak net zo en dan praat ik Nederlands tegen mijn ouders en Duits tegen Klaas of zelfs allebei de talen tegelijk. Ik heb altijd moeite met het overschakelen van de ene naar de andere taal. En jullie hebben dan ook nog te maken met een hoop medische termen, woorden die je zelfs in het Nederlands niet dagelijks gebruikt. Best logisch, dat je dan moeite hebt om uit je woorden te komen en de uitleg van een arts te begrijpen. Maar jullie slaan zich zo te horen goed door alle perikelen heen en daar mogen jullie best trots op zijn.
    Doe maar rustig aan en probeer de komende week ondanks alles toch nog een beetje te genieten, al is het van kleine dingen zoals de lekkere Franse koffie, het prachtige strand etc.
    Hou je taai!
    Groetjes en het allerbeste,
    Franziska & Klaas

  • 20 Augustus 2013 - 23:16

    Bea Van Doorn:

    Hallo pechvogeltjes :-)
    Gelukkig rust in de "tent" uh o nee dat kan niet. Wel een flinke beschadiging jongen wat amper van jullie prachtige caravan. Best balen maar idd laat Eiso niet teveel willen hoor zonder tent gaat het best even goed. Ja natuurlijk is met fijner maar op zich ook een hele klus dus niet voor Eiso!! Zeg maar dat ik het niet goed vind hihihihihi
    Jullie hebben dus mooi uitzicht op de camping dat is fijn kunnen jullie lekker ontspannen , lezen en bootjes kijken. Dat heet vakantie :-).
    Wij gaan vrijdag 4 daagjes naar Stroe op camping laten dan de caravan staan als we dinsdag naar huis gaan en dan vrijdagavond er weer nar toe. Rijden we zaterdag naar Lochem we hebben al gereserveerd voor 1 sept. We hadden per internet gereserveerd Nels uitleg nog even jullie namen genoemd gelijk enthousiast dus

  • 20 Augustus 2013 - 23:58

    Maria:

    Hallo Ada en Eiso,
    Fijn om te lezen dat het nu weer de betere kant op gaat! En Ada, ik heb grote bewondering op de manier waarop jij weer de positieve dingen oppakt! Geweldig hoe iedereen ook reageert en met jullie meeleeft!
    Hopelijk krijgen jullie de overgebleven dagen ook weer het vakantiegevoel terug en verlopen die dagen wat ontspannen.
    Lieve groetjes ook van Chris!

  • 21 Augustus 2013 - 09:59

    Christel:

    Super om te horen van jullie dat het beter gaat! liefs x Christel

  • 22 Augustus 2013 - 22:47

    Maria:

    He, wat was het een opluchting te lezen dat jullie het ergste achter de rug hebben. Na zo veel tegenslagen zal het genieten van kleine dingetjes wel dubbel zo groot zijn. Dus ik gun jullie heel mooi weer, verrukkelijke hapjes en drankjes, spannende boeken en leuk gezelschap.
    Doordat ik zelf even in de perikelen zat kon ik niet eerder reageren, maar mijn gedachten waren regelmatig bij jullie.
    Veel liefs, Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 77700

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: