Naar huis - Reisverslag uit Houlgate, Frankrijk van Ada Venema - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Houlgate, Frankrijk van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Ada Venema

Blijf op de hoogte en volg Ada

26 Augustus 2013 | Frankrijk, Houlgate

hallo allemaal,
Nog 1x wil ik een verslagje plaatsen, ik ben er eenmaal mee begonnen en dus wil ik het ook afmaken.
Dat klinkt verontschuldigend maar dat komt voort uit het feit dat ik helemaal niet van plan was verslagjes te plaatsen maar, dat zei ik in het begin al. Nu wil ik laten weten dat we vandaag met de ANWB hebben afgesproken zelf naar huis te rijden. We wachten nog even tot woensdag, dan kan de verpleegster nog 2x komen en dan kunnen we voor vrijdag meteen een afspraak bij de eigen huisarts maken. We gaan het in 2 dagen rijden, rustig aan dus en Eiso zegt het te kunnen. Hij moet nog wel de hele dag pijnstillers slikken maar hij leert er mee omgaan en het wordt steeds goed ingepakt tegen het stoten.
Het wordt ook tijd dat we hier vertrekken, de camping begint op een afgebrand dorp te lijken. Weinig mensen meer maar, we weten niet wat er eerder was, de kip of het ei. Toen we aankwamen sloot meteen al het afhaalrestaurant - loonde niet meer zei men. Sinds vandaag kunnen we geen brood meer bestellen, zojuist ontdekte ik dat de bar op slot zat en het zwembad is afgedekt. Dat kan ik mij wel voorstellen want het is de 3e dag dat het weer van slag is. We hebben een slecht weekend gehad - wat weer betreft - en vandaag zou het weer opklaren. Maar, als je alles dicht gooit jaag je ook je klanten weg. Gelukkig kregen we weer aardige Duitse buren waar we zo af en toe een praatje mee hebben. Houdt het een beetje gezellig want je gelooft niet hoeveel mensen je straal negeren, al staan ze een paar dagen naast je. Eiso maakt dat zoveel niet uit zegt hij, al kletst hij graag honderduit met deze of gene, maar ik vind dat heel ongezellig.
Vanmiddag en morgen gaan we nog even een beetje rondlopen in het stadje Houlgate en Dives sur Mer. Zulke enige stadjes, beetje Engelse invloed - denk ik - veel bloemen en vakwerkhuizen. En dan het strand, ook heel aantrekkelijk om nog even een stukje te lopen. En natuurlijk nog een terrasje pakken om een heerlijk Frans kopje koffie te drinken, dat doen we dagelijks en gaan we zeker missen. Maar verder, heerlijk om naar huis te gaan.
Dat was dan mijn laatste verslag. De vakantie heeft ons niet gebracht wat we gedacht hadden maar toch ook weer onverwachte leuke momenten. Dat heb je met verwachtingen,je kunt ze best hebben, zolang er niet aan voldaan hoeft te worden. C'est la vie, n'est-ce-pas?
Groetjes van Ada en Eiso

  • 26 Augustus 2013 - 13:32

    Carla:

    Hoi Ada en Eiso,

    Een hele goede (en veilige) thuisreis gewenst.

    Groetjes,
    Carla

  • 26 Augustus 2013 - 13:33

    Rina:

    Hoi Ada,

    Volgens mij moet het weer toch wat verbeteren vanaf vandaag. Ik wens jullie alvast een veilige thuisreis!

  • 26 Augustus 2013 - 13:37

    Ingrid:

    Lieve Ada en Eiso,
    Ben zelf net terug uit Frankrijk ( 1 week) en vind nu al jullie nare berichten. Jeetje wat is dat vervelend en pech hebben zeg. Gelukkig is de pink wel gered en hopelijk geneest het nu zonder verdere complicaties.
    Wat knap van jullie dat je kunt genieten van de koffie en andere kleine dingen met alles wat er gebeurd is.
    Jullie weten vast ook al dat je nooit je creditcard aan een ziekenhuis moet afgeven, omdat ze dan maar raak kunnen afboeken. Hopelijk hebben jullie dat niet gedaan en loopt het gewoon via de verzekering.
    En Eiso , wel een flinkerd, om toch wel weer te gaan rijden en de boel een beetje te proberen te repareren. Ja, wat een ellende als je de taal niet spreekt en de mensen totaal niet proberen je een beetje op je gemak te stellen als je zoiets overkomt. Het is dan toch al stressvol en allemaal nieuw en dan is een geruststellend woordje of gebaar wel zo fijn.
    Ik hoop dat het terugrijden toch niet teveel is en dat jullie nog ( Ada) tijd nemen om thuis bij te komen voor je weer aan het werk moet. Dat zal je nodig hebben. Bijkomen van de pech-vakantie. Echt heel jammer.
    Nou lieve mensen, sterkte en tot gauw spreeks in Nederland.
    Veel liefs
    Ingrid

  • 26 Augustus 2013 - 13:39

    Anton:

    Succes met de terugrit. Doe rustig aan. mvg, Anton


  • 26 Augustus 2013 - 14:06

    Berry & Yvonne:

    Hoi Lieve mensen,probeer de positieve kant te blijven zien.Fijn dat jullie zelf terug kunnen rijden,geniet er nog even van,en dan weer lekker naar huis,en als je weer tot rust bent gekomen kom dan maar weer is heerlijk naar lochem om weer is op adem te komen en bij te kletsen.Goeie reis en neem de tijd.

    Nog een beetje de invasie stranden bezocht.

    Groetjes uut Lochem.

    Liefs,berry & Yvonne


  • 26 Augustus 2013 - 14:43

    Wil Heestermans:

    Bon voyage!

    A bientôt!

    Wil en Irka.

  • 26 Augustus 2013 - 14:43

    Piet Douma:

    Zo is dat lieverd! Goed gezegd en het is inderdaad Cést la Vie!! Geniet nog maar een paar dagen samen en een heel goede VEILIGE thuisreis gewenst! Sterkte Eiso met de pijn en hou het roer recht hé!!

    Knuffel voor jullie beiden,

    Piet

  • 26 Augustus 2013 - 15:59

    Franziska & Klaas:

    Lieve Ada & Eiso,
    We wensen jullie een voorspoedige en vooral veilige terugreis naar huis zonder verdere rampen op de boerderij. Doe het vooral rustig aan!
    Hopelijk hebben jullie die laatste dagen in Normandië en vervolgens ook op de terugreis weer wat beter weer en kunnen jullie nog een keer volop genieten van de vraaie omgeving.
    Groetjes en veel liefs uit Groningen,
    Franziska & Klaas

  • 26 Augustus 2013 - 17:42

    Folkert & Alice:

    Dag lieve Ada en Eiso,

    Nou, na al deze ellende met hier en daar een lichtpuntje - is het ook wel weer fijn thuiskomen. We wensen jullie daarom een goede reis en behouden thuiskomst!!!

    En? Hebben jullie - gelukkig maar - de foto's nog?
    Snel een nieuw vakantieplan maken!

    Veel groeten,
    Alice en Folkert

  • 26 Augustus 2013 - 18:28

    Maria:

    hallo lieve Ada en Eiso,

    Dank je wel voor dit laatste verslag, ik was best nieuwsgierig hoe e.e.a. zou gaan verlopen..
    Ik wens jullie een hele veilige thuisreis, neem de tijd en geniet nog even van deze laatste daagjes.
    We spreken elkaar weer snel.
    lieve groetjes ook van Chris,
    Maria

  • 26 Augustus 2013 - 20:10

    Yvonne En Han:

    Fijn dat Eiso zelf weer kan rijden, doe rustig aan en rijd voorzichtig (alle tijd).
    Liefs Yvonne - Han

  • 26 Augustus 2013 - 22:21

    Maria:

    C 'est la vie! Et la vie est belle, malgre tout, n 'est-ce-pas?
    Fijn dat jullie zelf naar huis kunnen rijden. Het zal de eerste tijd wel heel prettig zijn dat alles weer normaal is, want zoveel ontberingen ondergaan in een primitievere omgeving dan thuis, valt niet mee.
    Dank voor je reisverslagen Ada. Het was fijn om zo bij jullie betrokken te kunnen zijn. Straks gaan we weer lekker webfeuden.
    Hopelijk is jullie liefde voor Frankrijk niet helemaal in rook opgegaan en kan ik jullie nog eens in Bretagne begroeten.
    Goede reis naar Vianen en veel liefs voor jullie beiden. Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1823
Totaal aantal bezoekers 77674

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: