Cabot Trail - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Cabot Trail - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Cabot Trail

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

09 September 2009 | Canada, Ottawa

dinsdag 8 september 2009.
Ik maak alvast mijn verslag, want op de camping waar we nu staan is helaas geen internet. Dan zoeken we morgen een parkeerterrein bij een hotel op met free internet en dan hoef ik mijn verslag maar te kopiëren en klaar is kees (hoop ik). Intussen staat de radio aan en draait een verrukkelijke mix van Ierse en Schotse muziek. Ik kan er bijna niet stil bij blijven zitten.
Gisteren had ik prima internet maar toen was er niet zoveel te vertellen. We hebben voornamelijk kilometers gemaakt, zo'n 300, nadat we na vertrek alle benzinestations die we maar konden vinden hebben uitgeprobeerd om propaan te tanken. Dat viel nog niet mee, men had het wel maar ze deden geen RV's omdat ze daar het gereedschap niet voor hadden. En zonder propaan kunnen we niet koken en de boiler niet opwarmen. Toen we eindelijk, na een tip van een visitors centre, bij de Big Stop van Irving geholpen konden worden waren we klaar om op weg te gaan.
We zijn gisteren tot vlak voor Cape Breton gekomen en vonden een camping aan St.Georges Bay waar de eigenaresse duidelijk blij was een klant te hebben. Het was dear voor en dear na. We waren maar met twee bewoonde campers op de hele camping, er stonden wel een paar grote jongens, maar die waren niet bewoond.
Vandaag eerst een trail door het bos gelopen voor we vertrokken en ik moet zeggen, ondanks dat mrs. Dear ons had verzekerd dat er geen beren waren voelde ik mij niet erg op mijn gemak. Eiso had nergens last van en was druk bezig allerlei bloemetjes en planten aan een nader onderzoek te onderwerpen. Daarna weer op pad en we passeerden al snel de Canso causeway, de zeearm die Cape Breton scheidt van het vaste land van Nova Scotia. Daar vonden we helaas niet de weg die ik gepland had en ja, de GPS hadden we weer ingeleverd omdat die niet goed werkte. Het komt dus toch helemaal op de kaart aan. Maar deze weg was ook prachtig en uiteindelijk konden we de Cabot Trail oppikken na zo'n uurtje rijden. En eerlijk gezegd, we hadden er hogere verwachtingen van, in elk geval van dit stuk. Het was in één woord prachtig, maar ik vond niet terug wat ik op foto's had gezien. Misschien komen we dat nog op een ander stuk tegen, want de Cabot Trail is nog lang genoeg. Verder was de weg bar slecht. We hotsenbotsten als een waggelende, dronken eend en het is maar goed dat ik overal tussen het serviesgoed antislapmatjes had gedaan, dat scheelde een hoop geglij en gerammel. Ja ja, van ervaring wijs geworden.
We staan nu op een camping in Cheticamp, direct aan het strand van de Atlantische oceaan, waar we alvast een strandwandeling (kleintje) hebben gemaakt. Dit voor de familie die anders mogelijk denkt: 'wat zat ze nou te zeuren voor 15 augustus?' Morgen gaan we weer boodschappen doen, dat is hier één van de weinige mogelijkheden en daarna gaan we door naar Pleasant Bay waar we dan een walvistour gaan doen bij 'Fiddlin' Whale Tours. Het schijnt dat de walvissen afkomen op de vioolspelende kapitein. We zijn benieuwd. Ik zal proberen er een foto van de kaart van de Cabot Trail bij te doen waarop te zien is dat er rondom deze trail overal walvissen te zien zijn. We zitten dan halverwege de Cabot Trail en zullen daarna op weg gaan naar Baddeck, daar eindigt de trail weer. Na Baddeck gaan we op weg naar PEI (Prince Edward Island) waar we met de veerboot naar toe gaan.
Het weer was tot vanmorgen fantastisch, vrnl. strakblauwe lucht. Lekker vanmorgen buiten ontbeten. Hier op Cape Breton werd het donkerder en donkerder en kregen we zelfs wat spatjes. Daar is het gelukkig bij gebleven maar het is wel meteen een stukje kouder.
Van de fall foliage zien we nog niet veel, alleen de maple leafs beginnen te verkleuren, de rest is nog helemaal groen. Misschien aan het einde van de vakantie, hopelijk.
De benzine is gemiddeld zo'n 1.04 CD wat neer komt op iets minder dan 72 Eurocent. Dat is wel goedkoop maar onze grote jongen slobbert heel wat, 1 op 4 en er gaat 200 liter in zijn tank. Zo, dat was het weer voor vandaag, op naar de walvissen. Ik zet er ook nog een foto bij van een camper die achter ons staat, we dachten dat wij groot waren!
Inmiddels zijn we een dag verder en hebben we een internet mogelijkheid gevonden bij het Whale Interpretive Centre in Pleasant Bay. Dat is bij het meest noordelijke punt van het Nationaal Park Cabot Trail. Die hebben we vandaag gereden en deze was werkelijk adembenemend. Ik heb prachtige foto's maar die gaan vandaag niet lukken. Heb nog geen gelegenheid gehad ze van de camera af te halen. Ik zal er wel een paar foto's van gisteren bij zetten. Of de walvistour door kan gaan is nog maar de vraag. Het waait veel te hard en men vaart niet uit bij deze wind. Morgen lijkt het iets beter te worden, dus duimen maar. We gaan zo een campground opzoeken en waarschijnlijk wordt dat een heel mooie maar simpele, zonder douche en elektriciteit. Kunnen we de generator uitproberen, anders wordt het erg koud. Het weer knapt wel wat op, lekker zon gehad vandaag, maar die wind is erg koud. Gisteravond kennis gemaakt met 4 Canadezen die naast ons stonden. We hebben er tot laat mee aan het kampvuur gezeten, totdat we het te koud vonden om langer buiten te zitten. Ze komen bij Vancouver vandaan en hebben ons te logeren uitgenodigd tijdens de Olympische spelen. Ontzettend leuk idee, alhoewel er geen kaarten meer te krijgen zijn. Maar voor de sfeer is het alleen al geweldig. Ik hou het hier bij, ga nog even een paar foto's proberen.
Groetjes van Ada en Eiso

  • 09 September 2009 - 19:45

    Doede:

    Hi Ada, Eiso,

    wat een mooie camper zeg en ZOO GROOT !! hebben jullie huistelefoon in de camper om elkaar te kunnen bellen, haha!

    Vraagje: spreken ze bij jullie ook Frans?

    Alvast veel plezier bij de walvissen. Ik vond dat destijds een hele leuke ervaring. Echt HEEL veel walvissen direct aan de boot gehad (ook zonder viool) maar wel een grappig verhaal

    groetjes!
    doede

  • 09 September 2009 - 20:11

    Bert/lelystad:

    Hey Ada, Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben , als ik zo jullie verhaal lees krijg ik toch weer last van het IWWT virus en ik ben pas nog geweest !! het lijkt mij super om tijdens de O.S. in vancouver te zijn alleen het sfeertje al !! ik zou het aanbod toch maar warm houden,. Nou Ada gauw weer verder reizen want ik wil nog veel meer lezen groetjes Ina en Bert uit Lelystad

  • 10 September 2009 - 08:16

    Ingrid Peters :

    Lieve mensen, doe vooral veel liefs aan de walvissen, ik ben hel benieuwd of ze op de viool afkomen, dat is toch wel fascinerend. Jullie ervaringen klinken gemengd en nog wat zoekend naar de beste plekken voor de praktische dingen. Eenmaal aan gewend zal het wel vloeiend en soepel lopen. Wat een avontuur en na het zien van de andere camper, zijn jullie maar een lilliputtertje, mijn hemel dat dit bestaat.
    Nou, geniet lekker en tot het volgende bericht.
    Veel liefs Ingrid

  • 10 September 2009 - 09:02

    Wil:

    Hoi,

    Jullie maken leuke dingen mee, echt vakantie. Aan de foto te zien was Eiso volledig in zijn element bij dat kampvuurtje. Jullie walvisverhalen ben ik ook benieuwd naar. Groeten vanuit een bewolkt maar droog Vianen. Het is hier een graadje of 20, we zijn lekker aan het nazomeren.

    Groeten Wil en Irka.

  • 10 September 2009 - 11:33

    Nel:

    en dan zeggen ze dat ze niet zoveel beleefd hebben op een dag;het klinkt allemaal overweldigend en veel nieuwe indrukken.
    Ik zal duimen dat de wind wat mindert zodat jullie alsnog de boot op kunnen, nel

  • 10 September 2009 - 12:14

    Henriette:

    Hoi Ada,
    Je site al helemaal even bekeken en gelezen.
    Je kent me niet, maar ik weet nu wel hoe jij er uit ziet, haha, via de Canada site, al eens gereageerd op berichtjes
    en ja wij houden ook een dagboek bij, ik wil je het adres wel geven, maar onze waarbenjij.nu is niet voor iedereen te lezen, dus hoe doen we dit?
    Ben heel benieuwd naar de walvistour, want op deze plaats wilden wij ook gaan kijken.
    Wat een joets van een camper hebben jullie.
    Wij hebben een auto gehuurd, gelukkig maar, want ik was anders nooit boven het stuur van de camper uitgekomen
    Vandaag over 2 weken landen we rond deze tijd in Halifax,en euhh..laat idd maar wat mooi weer voor ons over, of is het nodig dat we de lange onderbroek nog in de koffer moeten stoppen haha.
    Veel plezier
    Henriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Nova Scotia 2009

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2009

Evaluatie

29 September 2009

Vuurtorens

24 September 2009

Peggys Cove

23 September 2009

Steep old town Lunenburg

22 September 2009

Fundy shore en Glooscap trail
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 3112
Totaal aantal bezoekers 77897

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: