P.S. (Jackson - SLC) - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Ada Venema - WaarBenJij.nu P.S. (Jackson - SLC) - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Ada Venema - WaarBenJij.nu

P.S. (Jackson - SLC)

Door: Ada Venema

Blijf op de hoogte en volg Ada

29 September 2015 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Ik wil nog even een p.s. je toevoegen aan wat ik dacht dat het laatste verslag zou zijn.
De rit naar SLC is voortreffelijk gegaan. De eerste 4 uur ging over B-wegen maar dat was het mooiste deel van de route. Prachtige berglandschappen, weidse prairies met hier en daar een huis, kleine gehuchten waar we doorkwamen, het was een genot om door te rijden.

Ook dit was vakantie en voelde niet als een reis om van A naar B te komen. Een nadeel van zo'n route is dat je nergens iets tegen komt om koffie te drinken en dus ook geen toiletgelegenheid. We waren ook bijna voortdurend de enige op de weg, zo leek het tenminste.
Tot onze opluchting zagen we bij een meer een aantal campers staan en vooraan de weg een bordje met "café open". Nou, dat café was wel open, dat wil zeggen, er was niemand te zien, ook niet bij de campers op 1 auto na, maar de toiletten waren open en dat was voor ons het belangrijkste.

Op een gegeven moment stond er een bord langs de weg met "caution, sheeps on road". Nou, dat hebben we geweten. Ineens doemde recht voor ons op de weg een enorme kudde schapen op, midden op de weg. Opgedreven door mannen met paarden en honden. Geen cowboys in dit geval maar sheepboys dan zeker.
Nadat we een poosje hebben staan wachten werd ons gemaand real close op onze voorganger te gaan rijden zodat er geen schapen tussendoor konden en omdat wij de laatste auto van een rijtje van vier waren sloot de kudde zich achter ons en zaten we middenin de kudde. We waren compleet omringd door minstens 1000 schapen. Nog nooit zoiets meegemaakt en we vonden het wel heel bijzonder. Zo zijn we met de vier auto's een poosje heel langzaam doorgesukkeld met al die schapen om ons heen totdat we door de kudde heen waren en we weer door konden rijden. Echt een belevenis.

Zoiets gebeurt je niet op de snelweg en dus waren die vier uren op B-wegen weer een heel speciale ervaring. En het was precies goed, 's morgens B-wegen, toen we nog fris waren en 's middags om half 1, toen we al 4 uur hadden gereden en een beetje moe werden, kwamen we op de snelsweg aan waar we het gas lekker konden intrappen. We waren dan ook om 15.00 uur al in ons hotel in SLC wat ons heel erg mee viel.

Foto's van de schapen staan op mijn fototoestel wat ik toevallig nog in de auto bij mij had. Alle foto's die ik steeds mee heb gestuurd komen van mijn I-pad maar die had ik al ingepakt. Dus helaas, even zonder foto. Dat kan ik thuis nog wel regelen.

Gisteravond afgesloten met een etentje in een fantastisch Chinees restaurant waar we op ons gemak naar toe zijn gelopen. Zonder jas, ook na het eten was het nog zulk heerlijk weer dat we nog een poosje op een bankje buiten hebben gezeten om na te genieten en afscheid te nemen van Amerika.

We zullen het zeker missen.

Groetjes van Ada en Eiso

  • 29 September 2015 - 20:26

    Christel:

    bedankt voor je extra verslag!!! geweldig. Ik wens jullie een hele goede vlucht terug naar Vianen!!!

    veel liefs en ik vind het ook jammer dat ik geen reisverslag meer krijg nu...... ik heb heel erg genoten...elke keer weer!

    X voor Eiso en X X voor jou , lieve Ada.

  • 29 September 2015 - 21:25

    Carla:

    Het was weer een genot om al je reisverslagen te lezen! Ik wens jullie een hele goede reis naar huis. Groetjes, Carla

  • 29 September 2015 - 21:57

    Anton:

    Jeetje, dat gaat snel. Weet je zeker dat jullie al 5 weken op pad zijn? He get, k wil nog wat meer reisverslagen. Kan je niet gaan werken voor lovely planet of rough guide? Goeie reis terug. En tot snel. Anton

  • 30 September 2015 - 09:10

    Magda Kooijman:

    Ha Ada en Eiso,

    Jammer dat jullie vakantie voorbij is. Ik heb genoten van al je mooie verhalen.

    Magda

  • 30 September 2015 - 10:28

    Margriet V. Bruinisse-mandersloot:

    Hoi Ada en Eiso ,

    Mooi dat het goed gegaan is allemaal , en bedankt voor de spannende verhalen en schitterende foto' s !
    Het maakte mijn dag altijd weer een beetje byzonder ,want we genieten hier wel ,maar in het dorp is niet zo veel te beleven .
    Jammer ,jammer ,jammer voor jullie dat de vakantie voorbij is ,maar hier moet je het nu even een tijdje meedoen en thuis heb je dan toch gelukkig de foto´s .
    Ik ga vrijdag 2 okt. een weekje n. den Haag om met m´n seniore zus wat uitstapjes te maken ( tevens bij een vriendin op een poes passen .)
    Dan ben ik tot 11 okt. niet te bereiken .( wel eventueel via ons abonneenummer via Piet .)
    Vanavond ga ik weer lekker zingen bij het UOK .
    Een hele goede reis en sterkte bij het afkicken .
    hart.groet ,margriet v, bruinisse

  • 30 September 2015 - 10:46

    Franziska & Klaas :

    Beste Ada & Eiso,
    Ook wij hebben weer volop genoten van jullie beeldige verhalen en zullen ons bijna dagelijkse ontbijtnieuws vanuit de VS zeker gaan missen. Bedankt, dat jullie de reisavonturen wederom met ons wilden delen! Je kunt zo prachtig vertellen Ada, dat we de foto's eigenlijk helemaal niet bij nodig waren. Toch hebben we uiteraard genoten van jullie prachtige kiekjes.
    Fijn, dat de rit naar Salt Lake City uiteindelijk is meegevallen en jullie zelfs nog van een niet alledaags tafereel konden genieten met die schapen op de weg. Ik weet, dat jullie heel erg tegen die rit op zagen en ben blij, dat alles zo goed is verlopen.
    Nu wensen we jullie een goede terugreis, een fijne thuiskomst met hopelijk niet al te veel last van de jetlag. En voor de komende maanden wensen we jou Ada heel veel succes en plezier bij het invullen van jouw nieuwe leven als gepensioneerde. Ik weet, dat je dit nu nog eng vindt, maar ik ben zeker, dat ook nu uiteindelijk weer alles netjes op zijn pootjes terecht komt. Met al jouw talenten en interesses zul je gauw genoeg bezigheden vinden, om jouw dagen in te vullen. Waarschijnlijk zul je je over een paar weken afvragen, hoe je ooit tijd genoeg had om te gaan werken.
    Groetjes en heel veel liefs,
    Franziska & Klaas

  • 01 Oktober 2015 - 07:20

    Doede:

    Tja, jammer ook voor ons (lezers) dat het voorbij is ;-) Wens jullie een ontspannen terugreis en veel nageniet momenten voor als je weer thuis bent !

    gr
    doede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 77679

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: