Even uitrusten - Reisverslag uit Okotoks, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Even uitrusten - Reisverslag uit Okotoks, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Even uitrusten

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

10 September 2006 | Canada, Okotoks

Hallo allemaal,

Vanuit de bibliotheek uit Okotoks (open op zondag, jawel) even een berichtje van ons.
We hebben onze familie achter ons gelaten en hebben daar heel gezellige dagen mee gehad. MJ werd vrijdag 36 jaar en dat konden we met elkaar vieren. Was heel erg leuk.
Jeanine en Achmed hebben vijf kinderen (waarvan vier jongens) en we dachten dat wij drukke kleinkinderen hadden! Nou, deze konden er wat van. Die vier jongetjes stortten zich gewoon met drie, vier treden tegelijk van de trappen naar beneden als er gebeld werd. In de tuin werd een demonstratie boomklimmen en kopje duikelen gegeven dat het een lieve lust was, ze hadden publiek natuurlijk. Wat een lekker stel. En we hebben daar heerlijk gegeten, Jeanine had Arabisch gekookt. Nog nooit zulke lekkere rijst geproefd.
We zijn gistermorgen om 7.00 uur uit London vertrokken met wat miezerregen, maar richting Toronto werd dat al snel harder en vlakbij Toronto regende het zo hard dat we de borden nauwelijks of niet konden lezen. Ook de auto's die voor ons reden waren bijna niet te zien, we waren verbaasd over het feit dat niemand achterlichten voerde met dat slechte weer, wel kleine oranje gekleurde stadslichten aan de voorkant.
Ook waren er veel constructions (wegwerkzaamheden), dat hielp ook niet mee om de weg te vinden. En dus hebben we maar 1 bord gezien met een vliegtuig er op en daarna niet meer. Toen de enorme flatgebouwen minder en minder werden kregen we al het idee dat we Toronto aan het voorbij rijden waren en dat we ergens de afslag naar het vliegveld gemist moesten hebben. Dat bleek ook zo te zijn en toen was het een hele kunst om de stress de baas te blijven, want we dreigden ons vliegtuig te gaan missen. Diverse keren een exit genomen om de weg te vragen en de tijd begon echt te dringen. Uiteindelijk kwamen we weer op de goede weg terecht en waren we nog net op tijd voor het vliegtuig, wat dit keer keurig op tijd vertrok. Zul je altijd zien!
Prima vlucht gehad weer en inmiddels zijn we in het westen van Canada aangekomen. Nu is het tijdsverschil acht uur.
Vandaag houden we een rustdag, niet echt gepland, maar hard nodig. Gisteravond waren we pas om 22.00 uur op de camping, 20 km. ten zuiden van Calgary en moesten we nog eten.
Vanmorgen de boel uitgepakt en de camper ingericht. Eiso is druk bezig geweest met kleine reparaties, het was allemaal een beetje anders dan 2 jaar geleden en wij zijn er zo mee weg gereden. Fantastisch zoals hij dat steeds weer voor elkaar krijgt. We geloven dat we de boel nu onder controle hebben en gaan morgen verder.
Het weer is prachtig, ongeveer 30 graden en een strakblauwe lucht. Gelukkig waait er een flinke wind dus is het goed uit te houden.
De airco in de camper doet het goed dus, wat wil je nog meer.
Elly, we hebben een leuke country zender op de radio gevonden (we hebben o.a. luidsprekers boven het bed achterin), gezellig joh! We zitten echt in de coybowsfeer. De huizen die we overal zien hebben ook die sfeer, allemaal verschillend, veel kleuren en bijna allemaal een veranda aan de voorkant.
De foto wilde ook niet lukken bij MJ, die had ook geen XP op zijn computer. We gaan weer een poging wagen.
Dat was het voor today (het Engels is zo leuk om weer te spreken. Van de week zei een meneer waar ik een gesprek mee had tegen mij, terwijl hij boog en zijn pet afnam: I salute you with my cap for your English). Nou, een mooier complimentje kun je niet krijgen.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en tot de volgende keer.

Groetjes van
Ada en Eiso

• 11 September 2006 - 10:25

Yvonne:

Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie nu eindelijk aan de reis kunnen beginnen, mooi weer wat wil je nog meer.Veel plezier, volg de route op de site.

• 11 September 2006 - 11:38

Sabine.:

Hey wereldburgers!
    Leuk om je verhalen te lezen Aadje!Fijn te lezen dat alles ok gaat.Geniet er nog van.Tot mails!

• 12 September 2006 - 11:28

Piet En Elize:

Heerlijk om jullie avonturen te volgen en wat een indrukken doen jullie weer op!! Geniet vooral volop de komende tijd!! Op dit moment zijn we nog in Borne tot 22 sept. en daarna zijn we voor langere tijd in Zeeland. We gaan net als jullie steeds weer op zoek naar een internet mogelijkheid en dan ervaren we het toch steeds weer als een wonder van deze tijd, kunnen communiceren over zo,n grote afstand!!
    Dikke knuffel van ons beiden,
    Piet

Nog een paar dagen

24 September 2006

Walvissen en zeeleeuwen
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006