Groot, groter, grootst - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Groot, groter, grootst - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Groot, groter, grootst

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

28 September 2006 | Canada, Victoria

Hallo, we hebben ons einddoel bereikt, we zijn vanmorgen in Victoria aangekomen.
Na even zoeken (geen plattegrond van de stad) hebben we toch de camping gevonden die we in mei al hadden gereserveerd voor de komende 2 nachten.
Het is inderdaad een schitterende camping, ligt aan de haven van Victoria en je ziet voortdurend helicopters en, alweer, watervliegtuigen opstijgen en landen. Bovendien vaart de watertaxi naar downtown langs de camping. Het is een schattig bootje, wij zouden het een pieremegocheltje noemen.
We wisten niet wat we zagen toen we de camping op kwamen rijden. Aan de buitenring van de camping (je moet de camping zien als een schiereiland waar rondom campers staan) staan de grootste van de grootste campers die we ooit gezien hebben. Allemaal grote jongens uit Amerika. Ze zijn nog hoger en langer dan de meest luxe touringcar en hebben allemaal uitschuifbare erkers. We hebben ons laten vertellen dat die rond een miljoen dollar kosten, wat een overdaad. Alles wordt via een computer aan boord geregeld, nou, geef ons maar ons 'kleine campertje'. We vallen er echt bij in het niet tussen al die grote monsters.
We zijn zojuist met het pieremegocheltje naar downtown gevaren en zitten nu midden in het hartje van Victoria. Best een grote stad en heel veel winkels, een gezellige haven en mooie Victoriaanse gebouwen.
Gisternacht hebben we even buiten Duncon overnacht, bij Ben (uit Holland) van het internet. Ik wist dat hij een B&B daar had en had voor de zekerheid zijn telefoonnummer meegenomen omdat hij dit jaar was begonnen met een proef van kamperen bij de boer. Hij vond het leuk als we kwamen en we konden wel op zijn erf (noemt hij property) staan. Nou, ruimte zat, alleen het toegangshek was een beetje krap. We zaten op een gegeven moment vast met de camper en hadden een lange veeg op de zijdeur. Gelukkig kon het hek nog iets verder open en de veeg is er na wat poetsen gemakkelijk afgegaan.
We werden buitengewoon hartelijk ontvangen, hebben de hele avond met de familie buiten bij een haardvuur gezeten en hebben veel verhalen over Canada gehoord. Ze wonen hier al een paar jaar en hebben er ongelooflijk veel werk van gemaakt om het op orde te krijgen op hun property. Prachtige ruimte rondom het huis, een paardenstal en manege met 4 paarden. Nieuw huis erbij gebouwd, de open haard zelf gebouwd etc. Zij houdt de B&B en de paarden en hij restaureert oldtimers en verscheept ze daarna vaak naar Nederland. Hij had wel een paar beauties op zijn terrein staan.
Veel gehoord ook over indianen die nergens belasting voor hoeven te betalen. De regering schijnt een beetje bang te zijn voor de indianen omdat die vinden dat zij als eerste bewoner van Canada meer rechten hebben. In elk geval lijken ze een streepje voor te hebben v.w.b. belasting, het huren van huizen waar ze gratis in mogen wonen etc.
Morgen nog een dagje Victoria, misschien Butchard Gardens, dat weten we nog niet zeker (het geld raakt op) en vrijdag weer de oversteek maken naar het vasteland waar we moeten gaan poetsen en inpakken.
Ik weet niet of we nog terugkomen met een laatste bericht, anders is dit het waarschijnlijk voor deze vakantie.
Tot hoors of tot ziens in Holland.
Groetjes van
Ada en Eiso

• 28 September 2006 - 10:38

Yvonne:

Hallo Luitjes.Ik weet niet of jullie dit nog lezen, maar ik heb genoten van de verhalen, vooral over de walvissen,beren etc.Rest horen en zien we wel als jullie weer thuis zijn.Wij wensen jullie een hele goede reis terug en nog eventjes genieten van alles.Yvonne Han.

• 29 September 2006 - 07:56

Joke:

Hallo Ada en Eiso, Ik weet (ook) niet of jullie dit nog lezen voor de terugtocht, hoop het wel natuurlijk. Dan wil ik je een goede reis terug naar Nederland wensen. De kaart is ontvangen en hoop jullie binnenkort weer life te horen over Canada.
    liefs joke

• 04 Oktober 2006 - 21:58

Agnes En Colinda:

Klinkt allemaal erg mooi.
    Ik denk dat wij een volgende keer toch ook maar eens naar Vancouver Island moeten gaan.
    De walvistochten lijken ons ook erg mooi om te doen.
    Victoria ziet er ook mooi uit.
    Wat een leuke foto van jullie tweetjes.
    En wat een knoeperd van een camper. T.v en video!!!! Wat een luxe.