Amerika - Reisverslag uit Princeton, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Amerika - Reisverslag uit Princeton, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Amerika

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

18 September 2006 | Canada, Princeton

Hallo allemaal,

Het is alweer een paar dagen geleden dat we de gelegenheid hadden achter een computer te kruipen.
Na ons laatste bericht hebben we een prachtige tocht van een paar uur langs Kooteny lake (een enorm groot meer) gemaakt en ook aan datzelfde meer gekampeerd.
De volgende ochtend zijn we met een gratis veerboot overgestoken (het meer was zo groot dat de oversteek bijna 3 kwartier duurde).
Vervolgens kwamen we in Nelson waar onze gastvrouw van ons eerste B&B adres ons al over vertelde. Dit is echt een hippiestad waar wiet verbouwd wordt. Het was of we terug waren in de jaren zeventig, veel mensen gezien die zo uit die hippietijd konden zijn weggelopen. Er stond in een winkelstraat een bandje heerlijke Klezmermuziek te spelen, geweldig leuke sfeer.
Zondag hebben we de gok gewaagd om Amerika in te gaan. We hadden vlees en fruit aan boord en we wisten dat ze daar moeilijk over zouden kunnen doen. We spraken af dat we rechtsomkeert zouden maken als ze dat deden, want we wilden geen voedsel zomaar weggooien. Maar, niemand die daar naar vroeg. Wat ze wel deden was vingerafdrukken van beide wijsvingers maken en een foto. Ook moesten we ieder 6 Amerikaanse dollars betalen voor een visum. Verder moesten we een formulier invullen of we ooit met politie of justitie in aanraking waren geweest. Degene die onze vingerafdrukken nam was een blaffert hoor. Hij snauwde echt: left indexfinger, right etc. En toen ik in de camera keek deed hij heel afgebeten zijn duim naar achteren, ik moest recht voor mij kijken. Goeiedag kon er ook niet af, maar goed, wij hebben ons zo beleefd mogelijk opgesteld, we wilden gewoon de ervaring een keer hebben en in Amerika zijn geweest. En dus hebben we de hele dag in Amerika rondgereden, in een stadje rondgelopen, waar helaas het meeste gesloten was omdat het zondag was. Wat wel open was was de Safeway, een winkel die we ook in Canada hebben leren kennen als een prettige winkel, waar veel vers wordt verkocht en waar je heerlijk homemade soep kunt kopen. Dat kopen we dan ook, als het even, kan, iedere middag. Lekker hoor.
Het scheelde allemaal niet zo heel veel hoor met wat we in Canada gewend zijn. Hier hingen alleen overal Amerikaanse vlaggen en we vonden dat er meer rommel langs de weg lag en rondom de huizen.
We zijn nu op weg naar Manning Park waar de bosbranden zijn. We weten nog niet hoe het daarmee staat, volgens iemand hier in Princeton schijnen de branden onder controle te zijn. We gaan zo een visitors centre opzoeken voor informatie.
Dat was het weer voor vandaag, we gaan weer verder. Gek idee trouwens, onze dag begint als jullie werkdag er opzit.
Tot de volgende keer,
groetjes van
Ada en Eiso

  • 18 September 2006 - 20:36

    Rienie:

    Hallo Ada en Eiso,

    Dus dat was een kennismaking met een blaffende amerikaan, niet erg gastvrij!! maar jullie zijn weer een amerikaanse ervaring rijker. Nog steeds leuk om het vanuit Nederland te volgen!
    Veel plezier verder!
    groetjes, Piet en Rienie

  • 19 September 2006 - 09:53

    Sabine.:

    Hey Ada en Eiso,
    Zo af en toe lees ik jullie reisverslagen echt leuk hoor al jullie verhalen te lezen!Op naar het volgende verslag!Heel veel groetjes van ons.

  • 19 September 2006 - 12:10

    Magda Kooijman:

    Hallo Ada en Eiso,

    Ik geniet van je verhalen Ada wat kan je mooi vertellen. Ada laat je niet op je kop zitten door die amerikanen.
    terugbijten.
    Groeten van magda en veel reisplezier.



  • 19 September 2006 - 13:47

    Frank:

    Hallo Eiso en Ada,

    wat leuk om te lezen die vakantie verhalen onder werktijd, maar wat lees ik nu; Eiso en soep en dat elke dag?????

    Groeten uit IJsselstein
    Frank

  • 19 September 2006 - 18:10

    De Idzerda's:

    Leuk om zo jullie ervaringen te lezen! Wij hebben niets meer over die bosbranden in Maning Park gehoord. Good luck!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Princeton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2006

Weer thuis

30 September 2006

Butchart Gardens

28 September 2006

Groot, groter, grootst

26 September 2006

Nog een paar dagen

24 September 2006

Walvissen en zeeleeuwen
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 77845

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: