Het is hier heerlijk weer - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Het is hier heerlijk weer - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Het is hier heerlijk weer

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

20 September 2006 | Canada, Vancouver

Hallo vanuit Vancouver, waar een heerlijk zonnetje schijnt. We zijn er blij mee, want we hebben sinds we in Waterton zijn geweest toch wel iedere dag regen gehad. We hebben dus meteen onze tuinstoeltjes uit de camper gehaald en buiten ons brood opgegeten.
We zijn door Manning Park gereden. De bosbranden waren onder controle, maar er hing nog veel rook en je kon het ook goed ruiken. We zijn er niet gebleven, er was veel gesloten, het was regenachtig en om met zulk weer in de bossen te staan is redelijk ongezellig. Daar hadden we geen zin in en zijn doorgereden naar Hope om daar te overnachten.
We zijn nu een dag eerder in Vancouver aangekomen en genieten nu van heerlijk weer. Vanmorgen stonden we op een parkeerplaats en werden onverwacht zelf een toeristische attractie. Naast ons stond een bus met Japanse toeristen. Ik zag al een paar vrouwen om onze camper heenlopen en toen we ingestapt waren probeerden ze een beetje naar binnen te kijken. Ik deed de voordeur open en vroeg of ze soms even binnen wilden kijken. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd, ze riepen elkaar, en voordat we het wisten hadden we de hele buslading Japanse vrouwen binnen die allemaal enthousiast ah en oh riepen. De mannen mochten blijkbaar niet, 1 wilde naar binnenkomen, kreeg een klap op zijn pet en werd weer naar buiten geduwd. We hebben zo gelachen.We gaan nu misschien wat dingen doen waar we twee jaar geleden geen tijd voor hadden zoals Grouse Mountain en Capilano Suspension bridge. Eerst vanmiddag even leuk naar de mall hier vlakbij. Morgen gaan we dan weer verder, we gaan dan met de ferry naar Vancouver Island. Dat wordt een oversteek van zo'n 1,5 uur en als we geluk hebben zien we Orca's onderweg. Ik ga kijken of Eiso inmiddels in slaap is gevallen, want dit is de 3e keer dat ik probeer dit bericht op de website te zetten. Ik werd er steeds vanaf gegooid, net toen ik het bericht klaar had. Nou ja, 3x is scheepsrecht. Tot de volgende keer en groetjes van Ada en Eiso.

• 20 September 2006 - 12:58

Selma:

Wat fantastisch allemaal! Ben erg benieuwd of jullie orca's gaan zien. Ben net 1,5 week aan het studeren en verlang weer naar een vakantie :). Veel plezier!!

• 20 September 2006 - 13:09

Carola:

Hoi Ada,

Zo te zien heb je het nog steeds erg naar je zin. Wat grappig van die gekke Japanners. Het is ook echt een raar volk hoor! ;)Maar geniet nog maar even lekker van je welverdiende vakantie!

Groetjes Carola

Nog een paar dagen

24 September 2006

Walvissen en zeeleeuwen
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006