Vancouver Island - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

22 September 2006 | Canada, Qualicum Beach

We zijn op Vancouver Island aangekomen. De veerboot deed er bijna 2 uur over en het was een fantastische tocht. Wel heel winderig, we werden zowat van het dek af geblazen, maar prachtig. Overal bergen.
We hebben er goed aan gedaan om een dag later te gaan, want nu was het heerlijk weer. Vanmorgen nog Grouse mountain geprobeerd, maar die lag nog helemaal in de wolken, dus maar niet gedaan. En Capilano Suspension Bridge was zo duur en we durven er toch niet overheen, dus, ook maar niet gedaan. Meteen doorgegaan naar Horshoe Bay om de ferry te halen. We moesten twee uur wachten op de volgende sailing, we misten er net 1, helaas. En eenmaal in de boot vonden we het wel een beetje benauwd allemaal hoor, we stonden tussen vier grote trucks en een bus helemaal ingeklemd. Milimeter werk. Alles ging goed. En je gaat dan toch naar boven, alleen hadden we moeite de camper weer te vinden toen we weer moesten vertrekken, zoveel auto's.
Hier op Vancouver Island schijnt de zon en het waait heel hard. We hebben net een campground gevonden met een plekje heerlijk in de zon. Gaan we dus nog even van genieten.
Nog even een paar opmerkingen over hoe groot hier alles is:
1. potten pindakaas van 2 kilo;
2. uien als handballen;
3. bloemkolen als voetballen;
4. aubergines als baseballen.
5. In Vancouver met de bus downtown gegaan en daar rijden bussen waar je als passagier gewoon je fiets voorop in een rek kunt zetten. Er passen er twee op, zo geinig!
6. In de malls heb je overal zitjes, hele bankstellen waar je een poosje kunt uitrusten, kopje koffiedrinken, boek lezen.

Ook nog even in Gastown geweest waar we de stoomklok hebben gezien en gehoord. Erg leuk.
Nou, we gaan lekker uitrusten van een vermoeiende dag en morgen op weg naar Tofino.

Groetjes van
Ada en Eiso

• 22 September 2006 - 06:43

Wim Heidinga:

ook wij krijgen weer de kriebels.
    we blijven jullie volgen.
    nog veel plezier.

groetjes ook van Annelies

• 22 September 2006 - 07:20

Wim:

veel te beleven dus.
    wel jammer van het wisselvallige (natte) weer.
    heel wat kilometertjes gereden volgens mij.
    groetjes Wim

• 22 September 2006 - 13:25

Wil, Irka:

Zo zie je maar, ook in Canada komt er na de regen weer zonnenschijn.
    Al geklaverjast 's-avonds?
    Of komt het daar niet van, kunnen we ons voorstellen hoor! Vliegt de tijd niet om? Nog ruim een week en het zit er alweer op. Hier in Vianen is het vandaag warm en dat voor 22 sept. Ik kijk uit naar jullie volgende berichtje!

Groeten,
    Wil, Irka en de 'kids'!

• 22 September 2006 - 15:41

Doede:

hoi waterratten !! Vancouver beter ? Bedankt voor de leuke kaart !! We blijven jullie avonturen vlgen hoor :-)

doede

• 23 September 2006 - 18:45

Ben:

Leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Bedankt voor de kaart.
    Doe voorzichtig en goede reis verder toegewenst.

• 24 September 2006 - 17:36

Willy:

Lieve Ada en Eiso.
    Fijn dat het goed gaat met jullie en dat je zoveel nieuwe ervaringen op doet. Voedsel voor de ziel!
    We hebben jullie kaart ontvangen van Cameron Lake. Dank je wel, prachtige streek!
    Liefs voor jullie en ieder die dit leest van Willy.

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Nog een paar dagen

24 September 2006

Walvissen en zeeleeuwen
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006