Geen walvissen en een kapotte koelkast - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Geen walvissen en een kapotte koelkast - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Geen walvissen en een kapotte koelkast

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

12 September 2009 | Canada, Ottawa

Vrijdag 11 september 2009
Na een nacht van ongeveer 10 uur slaap zijn we wakker geworden met alweer een stralend blauwe hemel. Maar, de wind blijkt weer zeer stevig te zijn en die wind heeft ons gisteren met de walvistour helaas parten gespeeld. We vonden in Ingonish een schipper die uit zou varen en we hebben ruim twee uur langs Cape Smokey gevaren. De tocht was best wel spannend, want op zee bleek het ruiger dan het zich aan land liet aanzien. Eenmaal buitengaats stonden er behoorlijk hoge golven en we werden van links naar rechts gesmeten. Dan ben je echt een notendop op de golven, ook al was het geen zodiac maar een soort trawler, een klein soort vissersboot. Helaas, de walvissen hadden er geen zin in, de kapitein zei dat het toch te ruig weer was. Het enige wat we gezien hebben waren veel zeehonden. Dat was heel leuk en het varen was al een avontuur op zich, maar het is jammer dat we geen walvissen gezien hebben. Misschien komt er nog een mogelijkheid.
We zijn 's avonds steeds zo moe dat we om half tien onze ogen al niet meer open kunnen houden en lekker vroeg onder de wol gaan. Nou ja, wol! En hier komt voor één keer (hoop ik) een zeurgedeelte. We liggen onder super gladde slaapzakken en dat is steeds een gedoe, ze blijven namelijk niet liggen. We hebben ze open gedaan en aan elkaar geritst omdat we het niet prettig vinden in een slaapzak te liggen. Maar, het blijft niet liggen en glijdt voortdurend van het bed. We hebben het nu al op vier verschillende manieren opgemaakt, maar 's nachts blijft de hele boel op de grond glijden.
Verder werkt niet alles zoals het hoort en hebben we o.a. een probleem met de koelkast. Die koelt niet maar vriest. Alles wat we er tot nu toe in hadden is bevroren (bevroren sla en radijsjes kun je bijvoorbeeld weggooien, de rest laten we maar weer ontdooien) en dat is heel vervelend. We gaan vandaag dan ook proberen contact te krijgen met de verhuurmaatschappij om te zien of er iets aan gedaan kan worden. Gisteren wilde Eiso eieren bakken, kwamen die ook bevroren uit het doosje en zo is het met alles!
Dan is de lamp boven de zitbank kapot, begint het brandalarm te gillen zodra we maar een pan op het vuur zetten en, als laatste, de CD-speler doet het niet. We hadden lekker wat CD's meegenomen maar die kunnen we helaas niet spelen. We doen het dan ook met de radio, dat is verder geen probleem maar het is niet okay.
We hebben inmiddels telefonisch contact gezocht met Cruise Canada en we zaten op een moeilijke locatie om geholpen te worden. Wat is het dan toch heerlijk dat we in een land zijn waar we de taal spreken. Na veel heen en weer gevraag en wachten vroeg men ons of we naar Sydney konden rijden. Dat is een behoorlijk eind uit de route maar de rest van de vakantie met een kapotte koelkast is ook geen optie. We hebben dus maar toegestemd en ons door de eigenaar van de camping laten uitleggen hoe we moesten rijden. Op papier zag het er simpel uit, maar in de praktijk viel dat nog niet mee. Sydney is een grote stad, vind daar King's Road maar eens. Uiteindelijk hebben we het na meer dan 100 km en veel zoeken gevonden. We staan nu bij Eagle RV Limited, een soort garage voor RV's en terwijl we moeten wachten ga ik verder met mijn verslag. Men denkt dat de thermostaat kapot is, ze hebben wel een nieuwe maar kunnen deze niet vinden! Nu hebben ze de koelkast uitgezet en proberen deze eerst opnieuw met de computer in te regelen in de hoop dat het probleem zo geëlimineerd is (letterlijk vertaald). Intussen blijven ze zoeken (haha). We hebben meteen de CD-speler aangekaart maar die kunnen ze hier niet repareren, daar moet een hele nieuwe unit in. En nu maar wachten maar ach, we hebben tijd en Rina, ik moet even aan jou denken. Wij kunnen gerieflijk zitten en alles doen wat we nodig hebben tijdens het wachten. En dat is dan weer een voordeel bij een nadeel. Maar, na gegeten te hebben, leppie bijgewerkt en te hebben gelezen vonden we het toch een beetje lang duren, zo'n twee uur hadden we al gewacht, bleek meneer ons vergeten. Een nieuwe thermostaat had hij niet gevonden en toen heeft hij de boel gereset, de lamp nagekeken die hij uiteindelijk niet kon repareren en klaar was hij in de hoop dat het zo voldoende was. We hebben er een eind voor gereden, een dag aan besteed en we geloven niet echt dat het geholpen heeft. We kijken het even aan en anders zetten we hem maar uit tijdens het rijden. Scheelt weer gas, en zo heeft ieder nadeel weer zijn voordeel. Uiteindelijk zijn we neergestreken op een prachtige plek, bovenop een heuvel met uitzicht op het Bras d'Or Lake. Morgen hopen we dan weer onze route op te pikken. Ik heb nog een paar mooie foto's van het laatste deel van de Cabot Trail van gisteren. Gezegd moet nog even dat de wegen, buiten de highways, bijzonder slecht zijn. Ontzettend veel gaten en scheuren en daardoor ook veel constructions (wegwerkzaamheden). Tot de volgende keer en groetjes van Ada en Eiso

• 12 September 2009 - 05:38

Martijn:

Hoi Lieverds,

ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen! Had al eerder een berihtje achtergelaten, maar weet niet of die gelukt was. Heel veel plezier nog en sterkte met de slaapzakken! :-) liefs, Martijn en Meike.

• 12 September 2009 - 08:47

Bert/lelystad:

Die problemen met de slaapzakken komen mij bekend voor hoor!! ook wij vochten iedere nacht met die dingen. het is heel vervelend als je komt te zitten met mankementen. ookal spreek je de taal het blijft toch behelpen. Als ik mij niet vergis heb je een laptap bij je ?? dan kun je toch die CD's afspelen met je laptop? is nog gezellig ook als je je volgende reisverslag maakt. wij hebben ook de CD's afgepeeld met de laptop !hebben jullie al beren gezien ?? wij hebben ook tot de laatste dag moeten wachten, toen zagen we er 3 tegelijk
    Beste Ada wij kijken al weer uit naar je volgende avontuur. veel plezier verder Bert

• 12 September 2009 - 12:44

Rienie:

Lieve Ada en Eiso,

Dankjewel voor jullie uitgebreide verslagen. En Ada, je zeurt maar even hoor over de slaapzakken en alles wat kapot is, is ook heel vervelend. Jullie genieten ook dat is heel duidelijk!!! Geniet lekker verder,
    Liefs, Rienie

• 12 September 2009 - 14:54

Fenny:

wat jammer dat jullie geen walvissen hebben gezien, dat zou toch iets bijzonders geweest zijn. Zeehonden is ook altijd wel leuk, maar toch.
    En de tegenvallers in de camper is gewoonweg lastig lijkt mij, je bent er wel van afhankelijk. Jammer dat ze dat niet hebben kunnen oplossen, misscien is uitzetten tijden rijden inderdaad een goede oplossing.
    Leuk weer om de foto's te zien.
    Ma is nu net een weekje vertrokken naar Doorn, dus komt voorlopig even niet hier eten. Volgende week zondag vieren we Danny's en Nicks verjaardag, daar gaat zij ook heen. Later zal ik haar de foto's laten zien. Wens jullie nog een fijne dag en hopelijk blijven de lakens vannacht beter liggen, hahaha.
    liefs, Fenny

• 13 September 2009 - 14:45

Doede:

gaaf hoor je eigen walvisboot met prive kapitein, haha jammer van de walvissen.... geen nood Ada, je hebt een netbook bij je. Kan je hier walvissen kijken : www.doede.de/canada/aug1.htm ;-))

Pa vertelde dat je weer een nieuwe koelkast had? dus heb je weer koud bier voor bij de BBQ?

veel plezier maar weer... groetjes doede

• 14 September 2009 - 09:24

Cor:

Hoi Ada,

even op deze site van je. Kan het zijn dat je cd het niet doen en de radio wel dat het aan de regio code ligt zoals bij films dus Amerika is 1 en Europa 2 en Azië 3. Vraag iemand op de camping om een cd die daar is gekocht. In ieder geval veel plezier verder dat moet toch wel lukken zonder cd's :)

Cor

Steep old town Lunenburg

22 September 2009

Fundy shore en Glooscap trail
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006