Prince Edward Island (PEI) - land van rode aarde - Reisverslag uit Greenwich, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Prince Edward Island (PEI) - land van rode aarde - Reisverslag uit Greenwich, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Prince Edward Island (PEI) - land van rode aarde

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

15 September 2009 | Canada, Greenwich

Dinsdag 15 september 2009.
Nadat we vertrokken zijn van de campground bij het Bras d'Or Lake zijn we doorgereden naar Baddeck, een zeer gezellig stadje aan het begin van de Cabot trail. Het was heerlijk weer en we hebben er wat rondgewandeld, geluncht, het haventje bekeken en last but no least, het Alexander Graham Bell museum bezocht. Ik moet zeggen, wij zijn niet zulke museummensen, maar dit museum vonden wij de moeite waard. Het was ook prachtig gelegen bovenop een heuvel met uitzicht op de vuurtoren van Baddeck.
We zijn zondag op Prince Edward Island (PEI) aangekomen na een meer dan vlotte rit vanuit Cape Breton. We kwamen om 14.00 uur al aan bij de ferry naar PEI en we hadden geluk, hij lag klaar om in te schepen. De volgende zou pas weer om 16.30 uur gaan. We waren dan ook bijzonder vlot op het eiland. We hadden eigenlijk gepland om dat pas op maandag te doen. De eerste nacht stonden we op de meest prachtige campground tot nu toe (Provincial Park bij Wood Islands), direct aan zee waar we de zeehondjes voorbij zagen zwemmen, de veerboot zagen uitvaren en ook konden we de vuurtoren van Wood Islands zien. De kustlijn daar is prachtig, allemaal rode rotsen en rood strand. Jammer was dat het regende, we konden nu niet buiten op onze stoeltjes zitten genieten van het uitzicht. Dan maar vanachter het raam en dat uitzicht was al meer dan prachtig.
Zojuist een schitterende duinwandeling gemaakt van 1,5 km: de Greenwich dunes trail. De trail ligt in het Noordoosten van PEI bij Greenwich en is het ecosysteem van zandduinen op Prince Edward Island National Park. De wandeling begon met uitzicht op St. Peters Bay (waar we vannacht ook aan gestaan hebben) en daar groeiden prachtige duinplanten zoals kleine duinorchideetjes, wilde herfstasters, heel veel frambozen en duinroosjes (die waren uitgebloeid). Daarna een stuk door het bos en toen we uit het bos kwamen was er een boardwalk tot aan de zee en dwars door moerasgebied aangelegd. Zoals ik al zei, het was een schitterende trail. Wat ook prettig was, op PEI zijn geen beren en mooses, we liepen daardoor een stuk relaxter. We gaan nu naar een visitors centre om te zien of ze daar wireless internet hebben want op de camping lukte het niet. Wat ook niet lukt is op de site van Casema te komen, ik kan nu al drie dagen geen mail checken en dat vind ik vervelend. Want nu zijn we helemaal niet bereikbaar. Ik heb dan ook met Martijn afgesproken dat hij even een korte boodschap op deze site zet in het geval er iets zou zijn.
Wij gaan nu op weg naar Charlottetown, schijnt een heel gezellig stadje te zijn met in het centrum allemaal rode bakstenen huizen en veel terrasjes.
Bert en Cor, met de CD's gaat het niet lukken, ik heb een mini nootbook bij mij, daar kunnen geen CD's in en volgens ons moet je alleen een code intoetsen voor DVD's. Het geeft niet, we hebben nu de radio aan met vaak locale zenders. Hebben we meteen de muziek van de streek zelf en dat is heel leuk.
Verder is het hier tweetalig, op de borden langs de kant van de weg zie je zowel Engels als Frans en de folders zijn ook tweetalig. Toch horen we over het algemeen Engels spreken. Oké, wij gaan weer verder, op naar Charlottetown.
Groetjes van Ada en Eiso

• 15 September 2009 - 17:57

Rienie:

Hallo Ada en Eiso,

Ziet er weer erg mooi uit. Leuk zo'n pad over het water. De lucht op de laatste twee foto's ziet er onheispellend maar erg mooi uit. Veel regen??
    Geniet lekker verder.
    Liefs, Rienie

• 15 September 2009 - 20:48

Nel:

wat een prachtig strand; doet me denken aan "ons" strand in Ierland, dat hadden we ook helemaal voor ons alleen. Met de Atlantische oceaan die van heeel ver kwam aanrollen.
    Wees niet benauwd; alles gaat goed hier en anders zetten we onze fantasie aan het werk en we hebben je zo te pakken.
    Gaat het al beter in de slaapzak?

groetjes Nel

• 15 September 2009 - 20:53

Nel:

ik zag dat mijn reactie op de vorige niet was aangekomen; daarin had ik gezet dat je de slaapzakken met een paar veiligheidspelden aan het onder laken kon zetten tegen het wegglijden.

• 15 September 2009 - 21:06

Hans En Bea:

Wat een heerlijke reisverhalen het is net of we er zelf een beetje bij zijn. Wat een rust en wijdheid/uitzicht. Je kunt altijd nog reisverhalen gaan schrijven als je met pensioen gaat......gewoon gaan reizen...schrijven...verkopen ....en weer reizen....lijkt wel wat toch Eiso kan ze zelf drukken..helemaal goed....alle gekheid op een stokje geniet maar heerlijk en kom behouden thuis.

xx van ons

• 16 September 2009 - 09:35

Willy:

wat een heerlijke stilte-momenten ervaren jullie Ada en Eiso, althans dat vertellen de foto's...
    Groeten van Willy

• 16 September 2009 - 14:06

De Idzerda:

Hartelijk dank voor de mooie kaart, die jullie van IJsland hebben gestuurd.
    Ik hoop, dat met al die gratis stoom energie bespaard kan worden.
    Het wordt nu wat koeler bij jullie?

• 16 September 2009 - 21:01

Agnes En Colinda:

Hoi Ada en Eiso,

Net terug van vakantie uit Zuid Frankrijk, moeten we al jullie verhalen nog lezen.
    We vallen nu dus halverwege in en willen toch even reageren. de rest van onze reacties volgt morgen.
    Tja internet in Frankrijk was helemaal niks. In Azie en Canada was dat even beter geregeld. Lopen die Fransen toch wel achter in de tijd.
    Maar goed het was een super leuke vakantie in de Franse Alpen en daarna in de Provence.
    Prachtige gebieden, met twee totale uitersten.

We hopen dat jullie het enorm goed naar jullie zin hebben.
    Het is tenslotte super mooi in Canada.
    We zijn jaloers op jullie.
    Geniet er van.

Oh ja, hoe gaat het rijden met de grote C30 ???
    Valt het mee; vast wel toch?!

Zit jullie foto's bij de dunes trail te kijken. Super mooi om te zien.
    Prachtig gebied zeg.
    En dan dat moeras.......... mooi hoor!!

Doeg en have fun!!!!!!

Steep old town Lunenburg

22 September 2009

Fundy shore en Glooscap trail
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006