Where mountains meet prairie - Reisverslag uit Creston, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Where mountains meet prairie - Reisverslag uit Creston, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Where mountains meet prairie

Door: Ada en Eiso

Blijf op de hoogte en volg Ada

15 September 2006 | Canada, Creston

Hallo allemaal,
dat is wat je erover leest, als de prairie overgaat in de bergen. Ziet er schitterend uit en we rijden nu alweer twee dagen door de bergen. Deze streek komt ons heel bekend voor, veel rivieren links en rechts van de weg, je steekt ze steeds over en rondom ons bergen. Net als twee jaar geleden. Het weer is weer opgeknapt, ook al moet je wel een jas aan, maar de zon schijnt en maakt alles veel gezelliger. Gisteren zagen we niets door de laaghangende bewolking en de vele regen.
De kachel in de camper doet het fantastisch hoor, binnen hebben we het niet koud, 's nachts ook niet, gewoon twee slaapzakken over elkaar.
We raken al helemaal vertrouwd met de camper, alleen wil Eiso nog steeds liever zelf rijden. Ik vind het best, kaartlezen is toch mijn favoriet.
Vannacht in Fort Steele gestaan en vanmorgen het fort bezocht. Het was een soort open lucht museum met een ghost town, allemaal huizen, winkels etc. uit 1890. Dit stadje is ooit helemaal verlaten omdat de spoorwegmaatschappij een stadje dichtbij heeft uitgekozen als spoorwegknooppunt.
Gisteren onderweg een heel bijzonder memorial gezien. Ooit was daar een mijnwerkerstadje "Frank" wat 100 jaar geleden werd bedolven onder een afbrokkelende berg. Er viel 82 miljoen ton rotsen bovenop het stadje door de aardverschuiving (slide) en het stadje wat er nu ligt heet dan ook Frank slide. De hele slide lag er nog en konden we bezichtigen, zeer indrukwekkend. Ook een film erover gezien, waardoor we een goede indruk kregen van wat er is gebeurd.
We zien veel herten onderweg, ook op de campings, ze komen gewoon rond je camper. Vanmorgen hadden we een pauw bij de camper en net een stinkdiertje gezien. Beesten genoeg dus.
Fenny, hardstikke fijn dat jij het ook goed maakt. Wat een indrukken zul je opdoen en wat zul je soms moe zijn. Ik probeer nog weleens een mailtje te sturen maar als je niet bij je mailprogramma kunt komen schiet dat ook niet op. Vandaar maar via hier. Geniet er van, doen wij ook. Denk veel aan je.
Inmiddels moeten we ons klokje weer een uur terugzetten, sinds vanmiddag, en dus leven we 9 uur vroeger dan in Nederland.
We rijden weer verder, hebben ons einddoel voor vandaag nog niet bereikt.
Tot de volgende keer lieve mensen.

Groetjes,
Ada en Eiso

  • 16 September 2006 - 18:58

    Annemarie:

    Hoi Ada en Eiso,

    Leuk de vakantiebelevenissen te lezen. Veel plezier en ik blijf jullie volgen.

  • 18 September 2006 - 07:51

    Ines:

    Lieve Ada en Eiso,
    Wat klinkt het allemaal heerlijk zo! Jullie hebben je weg wel gevonden! En wat een indrukwekkend land, met zoveel verschillende aspecten om je over te verwonderen en om te bewonderen! Goede reis! Leuk om te lezen wat jullie meemaken en zien! Heel veel liefs! Ook namens Reg en Merle!

    Ines

  • 18 September 2006 - 09:58

    Ingrid:

    Lieve Ada en Eiso, Lijkt me machtig die beesten in het wild en een mooie reis zo te lezen. Goed weer en mooie ontmoetingen, fantastisch. Veel liefs Ingrid

  • 04 Oktober 2006 - 09:37

    Agnes En Colinda:

    Wat een leuke foto's hebben jullie gemaakt van de camping.
    Hadden jullie trouwens de CT25? En,.... de camper goed bevallen?
    Fort Steele ziet er gezellig uit en het lijkt net of je je in een western film waant.
    Leuk om te zien.

    Groetjes van C&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Creston

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2006

Weer thuis

30 September 2006

Butchart Gardens

28 September 2006

Groot, groter, grootst

26 September 2006

Nog een paar dagen

24 September 2006

Walvissen en zeeleeuwen
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 77837

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: