Foto's - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Foto's

Blijf op de hoogte en volg Ada

23 September 2012 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,
Het is eindelijk gelukt foto's bij de verslagen te plaatsen, weliswaar nu we al thuis zijn maar misschien vinden jullie het toch nog leuk ze te bekijken, zodat de verslagen nog meer gaan leven.
Ik had het graag tegelijkertijd gedaan maar met mijn mini laptop wilde dat niet lukken.
Op de harde schijf van mijn toestel zitten nog een aantal foto's van de laatste dag - we zijn nog naar een prachtige Chinese tuin gegaan in China town en hebben afscheid genomen van Vancouver in het ronddraaiende restaurant van de Lookout van Vancouver op 177 mtr. hoogte - maar vooralsnog kan ik het snoertje van mijn fototoestel nergens vinden dus die komen nog.
En ik kan jullie zeggen, het is behoorlijk wennen om weer thuis te zijn na zoveel indrukken te hebben opgedaan. Maar, het is ook fijn iedereen weer terug te zien en onze enthousiaste verhalen kwijt te kunnen.
Groetjes van Ada en Eiso

  • 23 September 2012 - 11:39

    Folkert & Alice:

    Wat een leuke en mooie foto's! (en wat een mooie trein.) En nu meteen weer een nieuwe reis plannen? Groeten!

  • 23 September 2012 - 12:34

    Bea:

    Welkom thuis!

    Wat een prachtige foto s heerlijk om een kijkje te nemen in jullie plaatjes vanwaar een geweldige reis was/is geweest.
    Jazeker wennen thuis dat is zo'n soort gevoel van heimwee want al snel zit je weer in je gewone dag ritme. Zo jammer. En ja je snertje van je fototoestel.............hoe herkenbaar 14 dgn geleden vond ik eindelijk mijn TomTom terug na de vakantie eind juni! En nog steeds ben ik mijn oplaad battery van mijn telefoon kwijt.......lag op tafel toch.....hihi.....mijn moeder zei altijd wat het huis neemt geeft het ook weer maar ze heeft er nooit bij gezegd wanneer ;-) onuitstaanbaar. Even niet meer zoeken......ik weet dat dat bijna niet gaat hoor.
    We spreken elkaar xxxxxx

  • 23 September 2012 - 12:38

    Franziska & Klaas :

    Hallo Ada & Eiso,
    Blij te horen, dat jullie weer goed thuisgekomen zijn. Leuk, dat jullie de foto's toch nog even geplaatst hebben en dat we jullie belevenissen nu ook nog in beeld kunnen herbeleven. Ik krijg er alleen gelijk weer heimwee naar Canada van. Maar helaas, een reis naar Canada zit er voor ons dit jaar niet in.
    Maar niet getreurd, want over een week begint ook voor ons de vakantie en vliegen wij voor drie weken naar Andalusië. Ook wij hebben weer een blog hier op waarbenjij.nu, maar ik denk, dat we daar pas na onze vakantie weer wat updates gaan opzetten. Tijdens de vakantie willen we deze keer vooral genieten en niet te veel tijd achter de computer verspillen. Ik heb wel alvast een introductie op onze pagina geplaatst. Ik weet echter niet, of jullie ook een e-mail van deze update gekregen hebben, want om een of ander onduidelijke reden stond jullie e-mailadres niet meer op onze mailinglijst. Ik heb jullie nu wel weer bijgezet hoor. Als jullie inderdaad geen e-mail hebben gekregen, kunnen jullie de korte introductie van onze reis vinden op: www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu
    Nogmaals heel erg bedankt, dat jullie de reis met ons wilden delen. We hebben van jullie berichten genoten. We zijn vooral ook heel erg blij, dat Ada ondanks de gezondheidsperikelen van de afgelopen tijd de reis blijkbaar goed heeft doorstaan en echt van de reis kon genieten. Hopelijk blijft dat zo en wordt haar toestand vanaf nu alleen nog maar beter.
    Groetjes en tot mails,
    Franziska & Klaas

  • 24 September 2012 - 18:18

    Wim Heidinga:

    Hallo Ada,

    Leuk om dit te lezen.
    De foto's zijn ook mooi en sommige voor ons heel herkenbaar.
    We krijgen gewoon een beetje heimwee.


    Ook deze belevenis hebben jullie weer in de tas.

    Groetjes ook aan Eiso en ik spreek je weer.

    Wim

  • 24 September 2012 - 20:52

    Rienie:

    Vanavond er even rustig voor gaan zitten om de foto's te bekijken. Geweldig! Wat een mooie vergezichten. Zo heb ik helemaal een indruk van hoe het geweest moet zijn.
    Ik hoop dat jullie nog lang nagenieten.
    Veel liefs, Rienie

  • 25 September 2012 - 01:48

    Berry & Yvonne:

    Hoi Kanjers,

    Gelukkig weer heelhuids thuis.Bah wat een prachtige foto's,jullie hebben geweldig genoten kun je wel zien.
    Het hele land door,geweldig hé! Overal snuif je wat op,en genieten van eten.Wist niet dat ik ook nog een naamgenoot had die een Berry Barn heeft,leuk hoor!
    We hopen in iedergeval dat jullie na al die tegenslag hier enorm hebben genoten,en er heel lang van na mogen genieten.We vonden het heerlijk om mee te reizen op jullie vakantie,en de verhalen krijgen we nog wel te horen,komt natuurlijk geen eind aan.....

    Aan de ene kant ben je weer blij dat je thuis bent,en aan de andere kant kijk je er al zo weer naar uit,tenminste wij altijd wel,als we terug zijn hebben we altijd heimwee.

    Nou,dat was het dan weer ff,hier gaat alles goed,hebben net vandaag een bus gehad met Nederlandse Canadezen uit Burlington,die kwamen appelgebak eten met slagroom,ze hadden net een tour achter de rug op de klompenfabriek in Beltrum,wat een herrie ineens al die klompen over de vloer.

    Groeten uut Lochem & ook aan Eiso.

    Liefs,

    Berry & Yvonne

  • 27 September 2012 - 07:27

    Piet En Elize:

    Daar stond hij dan écht: The Rocky Mountaineer WAAAUUWW!!!! Een onovertroffen uitzicht van een overweldigende natuur. Dwars door het uitgestrekte en enorme Canada zijn jullie gereisd en een droomwens is uitgekomen óndanks alles!! Uiteindelijk mocht het zo zijn. Duizenden indrukken geëtst in jullie hart en ziel om nooit meer te vergeten.

    Dikke knuffel lieverds en welkom thuis!!

  • 27 September 2012 - 18:05

    Willy:

    Lieve Ada en Eiso

    Dankjewel dat ik middels jullie mooie foto's een heel klein beetje mee mocht reizen.
    Ik voel bewondering voor je Ada, hoe je en jullie dit opnieuw hebben weten te creëren.
    Wat fantastisch om zoveel gezien en beleefd te hebben.
    Verrast was ik om de foto's van onze familie te zien! Echt fijn is dat. Gisteren was ik op
    bezoek bij een vrouw uit Quebec en natuurlijk noem ik dan Ada en Peter even...
    En ook de foto's van jullie vind ik fijn om te zien.

    Bert en Marieke hebben denk ik uren achter de pc gezeten om na hun huwelijk in Siena
    te kiezen uit zo'n 2500 (!) foto's. Zij hebben het ontwerp van hun boek klaar en jullie gaan
    het vast een keer zien om er zo toch nog een beetje 'bij te zijn'.

    Liefs voor beiden en tot gauw misschien.. xx Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Treinreis door Canada 2012

We gaan een treinreis door Canada maken van oost naar west, te beginnen in Toronto.
We stappen in Toronto op de Canadian en stappen op verschillende plaatsen onderweg uit om daar een aantal dagen te blijven en de omgeving te verkennen per auto.
De uitstapplaatsen zullen zijn Winnipeg in Manitoba, Saskatoon in Saskatchewan en Jasper in Alberta (Rocky Mountains. Overal huren we een auto om, zoals gezegd, de omgeving te verkennen. Steeds weer stappen we op de trein voor het volgende traject en in Jasper gaan we na een aantal dagen verder met de Rocky Mountaineer. Deze trein rijdt niet 's nachts zodat we niets van de Rocky Mountains hoeven te missen. We worden dan halverwege in Kamloops met een bus naar een hotel gebracht voor een overnachting terwijl de trein in Kamloops op ons blijft wachten.
Uiteindelijk eindigt onze reis in Vancouver, een kleine vier weken later waar we ook een nog paar dagen zullen blijven.
Dit wordt in onze ogen de meest bijzondere reis die we tot nu toe in Canada gemaakt hebben. We zijn nu een paar keer in het oosten en westen van Canada geweest maar we wilden ook graag eens de tussenliggende provincies Manitoba en Saskatchewan leren kennen. En in de trein slapen, wat we 3x zullen doen lijkt mij ook heel leuk. We hebben een speciale slaapcoupé gereserveerd met eigen toilet en ben heel benieuwd of ik slapen kan in een trein. Over Eiso maak ik mij geen zorgen wat dat betreft, dat is een slaapkop die overal slaapt. Als het moet zelfs op de grond. Ik ben een wat slechtere slaper maar misschien dat het juist door het monotone geluid van zo'n trein wel zal lukken. Alhoewel, ik weet dat die Canadese treinen ontzettend veel toeteren 's nachts en nogal eens stil staan. Afwachten maar.
We vertrekken over vijf weken,we hebben er erg lang naar uitgekeken, hard aan de voorbereidingen gewerkt en het begint nu toch echt dichterbij te komen.
We zullen iedereen die dat leuk vindt weer op de hoogte houden zoals we dat toe nu toe hebben gedaan. Ik zou dan ook zeggen, tot in Canada.
Ada en Eiso

Recente Reisverslagen:

23 September 2012

Foto's

17 September 2012

Vancouver BC

14 September 2012

Rocky Mountaineer /Kamloops BC

12 September 2012

Jasper BC / Rocky Mountains

08 September 2012

Batoche
Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 991
Totaal aantal bezoekers 77847

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: