Salt Lake City 27 augustus t/m 29 augustus 2015 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Ada Venema - WaarBenJij.nu Salt Lake City 27 augustus t/m 29 augustus 2015 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Salt Lake City 27 augustus t/m 29 augustus 2015

Door: Ada Venema

Blijf op de hoogte en volg Ada

30 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Salt Lake City

We zijn sinds twee dagen in Amerika en wel in Salt Lake City.De reis met Delta Airlines ging voorspoedig, zij het dat we veel turbulentie hadden en daar houden wij niet van (wie wel?).

Het aanvliegen op Salt Lake City was bijzonder. Dorre vulkaanbergen, het grote zoutmeer en de stad in vierkante blokken temidden van die grauwe, bruine bergen. Een bijzonder landschap en geweldig om dat te gaan ontdekken.

De aankomst bij de douane nam veel tijd in beslag en wij krijgen het altijd voor elkaar achterin de rij te belanden dus dat duurde een poosje. De ontvangst door de douane was dit keer prettiger dan we ons herinnerden van jaren geleden. Toen ons gevraagd werd wat we kwamen doen en wij het woord vakantie lieten vallen zei hij dat ze er daar wel meer van konden gebruiken. Hoe positief!
Toen op naar de autoverhuur waar een prachtige, bordeauxrode Chevrolet Malibu op ons wachtte. Fullsize model, lekker grote kofferbak en natuurlijk airco. Dat is heel fijn want het is hier heet: 36 gr.

Het duurde even voordat we op weg waren en onze nieuwe navigatie het signaal oppikte maar toen konden we toch eindelijk ons hotel gaan zoeken met maar 1 wens: slapen want, voor ons was het inmiddels middernacht. Maar natuurlijk moeten we even wennen aan een andere navigatie en straatnamen die bij ons niet voorkomen zoals: 230 W 500 S. Nu weten we hoe dat werkt maar eergisteren nog niet en we hebben meerdere rondjes gereden terwijl mevrouw de navigatie zei dat we er waren maar, geen hotel te zien. Uiteindelijk is het gelukt en konden we naar bed.
Het slapen gaat na twee dagen nog wat lastig, op tijden dat het hier geen nacht is bijvoorbeeld en 's nachts klaarwakker rond een uur of 4. Heel vervelend maar dat kost even een paar dagen en dan komt het allemaal wel goed.

Gisteren zijn we, nadat we de benodigde boodschappen voor onderweg hebben ingeslagen, met de tram naar de binnenstad gegaan. Daar hebben we de prachtige gebouwen van de mormomen bezichtigd aan de Temple Square, zoals o.a. het Tabernacle met een immens groot orgel, met pijpen van hout, waar we een kort orgelconcert van een half uur konden bijwonen. Heel erg de moeite waard en dat in het Tabernacle waar de acoustiek magnifiek is. Om dat aan te tonen werd er op het podium een stuk papier in repen gescheurd, liet men een paar munten in een bakje vallen en als laatste een naald. En dat alles was goed hoorbaar zonder microfoon.

Normaal gesproken repeteert en zingt daar het Tabernacle choir - een wereldberoemd koor van 300 mormonen - iedere week tijdens een life TV-uitzending. Als het lukt gaan wij daar morgenochtend naar toe, voordat we vertrekken om door te rijden naar Moab. Dat wil ik toch wel heel graag gezien en gehoord hebben.

Vandaag zijn we eerst naar een grote en gezellige farmersmarkt geweest hier vlakbij, dat konden we dan ook lopend doen. Maar, vanwege de hitte was het toch best een opgave en waren we blij dat we vanmiddag in de auto met airco konden stappen, op weg naar het grote zoutmeer.

Dat was zo mooi! We zijn naar Antilope Island gereden, een schiereiland in het zoutmeer en hebben daar een paar uur rondgereden. Prachtige witte vlaktes, er stond een harde hete wind en het witte zout stoof overal in het rond. Je kon soms gewoon niet in de wind staan, zo benam het je de adem.
Ook hebben we een kudde buffalo's gezien, die rustig aan het grazen was. Het zag er heel relaxed uit maar er stonden overal waarschuwingsborden dat we toch vooral niet van de weg af mochten gaan.

Morgen breken we weer op hier in Salt Lake City en rijden door naar Moab voor de komende drie nachten. Het conference centre van de Mormomen stond nog op ons verlanglijstje maar op de laatste dag, als we nog één nacht in SLC slapen voordat we weer naar huis vliegen, hebben we nog wel een paar uur over en gaan het dan alsnog proberen.

Ik heb al de nodige foto's gemaakt maar heb helaas het benodigde kabeltje niet meegenomen dus, geen foto's vooralsnog bij de verslagen. Totdat we geluk hebben en een Apple winkel tegenkomen waar we mogelijk het kabeltje alsnog kunnen aanschaffen. Tot dan zullen jullie het met mijn woorden moeten doen die hopelijk genoeg tot de verbeelding spreken.

Groetjes van Ada en Eiso

• 30 Augustus 2015 - 08:17

Rienie:

Lieve Ada en Eiso,

Dankjewel voor jullie uitgebreide verslag. Weer heerlijk om jullie reis op deze manier te mogen mee beleven. Geniet lekker verder. Liefs, Rienie X

• 30 Augustus 2015 - 08:49

Nel:

Wat fijn dat jullie start van de reis
    Zo bijzonder en positief was.
    Nog veel mooie momenten!

• 30 Augustus 2015 - 09:09

Anton:

Klinkt eerlijk gezegd helemaal geweldig. Heerlijk van hot naar her. Geniet er van!

• 30 Augustus 2015 - 09:53

Franziska & Klaas :

Beste Ada en Eiso,
    Wat geweldig, dat we weer mogen meegenieten van jullie reis. Ada je kunt zo beeldig vertellen, dat wij daar helemaal geen foto's bij nodig zijn. Dus maak je niet al te druk, als je voorlopig geen kabeltje voor de tablet kunt krijgen. Wij genieten ook zo volop van jullie verslag!
    En het is ook niet erg, als we zo af en toe wat langer op een nieuw bericht moeten wachten. Jullie reizen tenslotte niet voor ons door het westen van Amerika. Dus gebruik die kostbare tijd vooral om dingen te zien en te doen en tussendoor ook gewoon een keer lekker te luieren en te ontspannen. De thuisfront wacht wel, tot dat jullie weer tijd voor een volgende update hebben.
    Als ik hoor, hoe jullie nu al genieten van de zoutvlakte en de stad Salt Lake, dan ben ik zeker, dat jullie nog een hele mooie tijd tegemoet gaan. Neem bij voorbeeld jullie volgende bestemming Moab, ook al zo een juweeltje. Met twee prachtige nationale parken binnen handbereik, zullen jullie daar volop gaan genieten van het prachtige natuurschoon en het grillige landschap. En met de Rockies, de Black Hills, de Badlands en natuurlijk Yellowstone en de Tetons staat jullie in het verdere verloop van deze reis nog veel meer geweldig natuurschoon te wachten. Dus ga 'schaamteloos' genieten zonder slecht geweten, omdat de thuisfront eens een beetje langer op een verslag moet wachten of omdat er nog geen foto's bij het verslag zijn. Het is jullie reis!
    Heel veel plezier!
    Groetjes,
    Franziska en Klaas

• 30 Augustus 2015 - 09:58

Maria:

Lieve Ada en Eiso,

zo'n concert van het Mormonen koor is speciaal voor jou Ada een prachtig extra kadootje wat in je schoot valt. Misschien kun je er wel fragmenten van opnemen!
    Veel plezier.
    Liefs, Maria

• 30 Augustus 2015 - 10:11

Christel :

ik heb genoten van je verslag lieve Ada!!! Veel groetjes en XX ook voor Eiso, X Christel

• 30 Augustus 2015 - 10:14

Yvonne:

Goedemorgen Luitjes.

Fijn om te horen dat jullie nu echt kunnen gaan genieten van jullie reis. In die paar dagen hebben
    jullie toch al heel wat gezien en meegemaakt. Thuis gaat alles goed (pakketje nog niet ontvangen)
    Blijf genieten van jullie reis (vakantie). Verstand op nul zetten en lekker alles over je heen laten komen.
    Liefs Yvonne en Han.

• 30 Augustus 2015 - 10:55

Doede :

Gelijk al een uitgebreid beeldend verslag! Leuk hoor, voel me alsof in in jullie achterzak meereis, haha!

Voor een kabeltje moet je niet perse een Apple store vinden. Denk dat de meeste whole sales Stores dat ook wel hebben.

Succes met de Jet Lag en ik lees wel weer !

Groetjes Doede

• 30 Augustus 2015 - 11:09

Ingrid:

Lieve luitjes,
    Wat zijn jullie in een totaal andere wereld terecht gekomen, zoals je het landschap beschrijft en de ervaringen van de stad is het zo anders dan je gewend bent. Dat is fascinerend en mooi om je knopje van verwondering weer eens wijd open te zetten en de dingen als nieuw te ervaren.
    En ja, even stressen met zo een andere navigatie en proberen rustig te blijven, lastig als je al moe bent, maar alles lost zich toch weer op.
    Fijn om je verslag te ontvangen, heerlijk om zo een beetje mee te reizen.
    Heb het heel goed en tot de volgende woorden.
    Veel liefs
    Ingrid

• 30 Augustus 2015 - 12:05

Piet En Elize:

OHhhhh...YEAahhhh...CRUISING along the Highways with Rock and Roll on the Car radio......

Let it roll Babe...Adventure is along the Horizon waiting for the two of you..................................

HUGS

Piet en Elize

• 30 Augustus 2015 - 15:20

Fenny:

Hele andere wereld dan die je gewend bent. Dat is ook vaak het mooie van reizen. Jullie zullen zeker veel indrukken opdoen.
    Verder sluit ik mij aan bij anderen, die foto's komen wel. Je reist lekker voor jezelf. Genieten dus. Is het verder wel een droge hitte zoals ik gelezen heb?
    Dan nog is airco wel heerlijk!!!!!!.
    Liefs,
    Fenny

• 31 Augustus 2015 - 09:16

Rina Buijsman:

Jullie hebben in een paar dagen al veel gezien en gedaan. Mooi verslag! Heel veel plezier!
    Rina

• 31 Augustus 2015 - 11:06

Wil:

Je verteld het allemaal zo beeldend, dat ik eigenlijk geen foto's nodig heb.
    Groet,

Wil.

• 31 Augustus 2015 - 13:33

Ramon:

Goede start hebben jullie gemaakt. De Chevy Malibu had ik verleden jaar in Californië, een fijne reisauto. Op naar de volgende ervaringen!
    Groet, Ramon

Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006