Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ada Venema - WaarBenJij.nu Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Moab

Door: Ada Venema

Blijf op de hoogte en volg Ada

01 September 2015 | Verenigde Staten, Moab

We zijn gisteren uit SLC vertrokken naar Moab, maar niet voordat we om 9.00 uur 's morgens al in het Conference Centre waren om daar bij de live TV-uitzending te zijn van het Mormon Tabernacle Choir.
Wij, die zelden vroeg zijn, hebben het gered. Het was even een beetje zenuwachtige zoektocht om een parkeerplek voor de auto te vinden maar het is gelukt en waren we toch nog ruimschoots op tijd. En wat was het prachtig. Het Tabernacle Choir is het grootste koor ter wereld met zijn meer dan 300 leden maar ik heb zelden een koor zo mooi de piano's en fortes horen zingen. Zo gedisciplineerd, zo mooi, ik was er emotioneel van.
Daarna hebben we het adres van de Applestore opgezocht - het bleek vlakbij te zijn - wat Jeroen zo lief voor ons had opgezocht. Maar helaas, nr. 50 bleek een heel winkelcentrum te zijn wat op deze vroege zondagochtend nog gesloten was. Wij naar de Walmart, die was wel open en had een electronica afdeling. Maar weer helaas, het kabeltje wat we zochten hadden ze niet. Toch heb ik er iets op bedacht, ik ga ook foto's met mijn I-pad maken, dan heb ik ze al bij de hand en moet het lukken. Ik ga het in elk geval proberen.

Daarna vertrokken we richting Moab voor een lange rit van ruim 400 km. Het was een mooie rit, tussen de bergen die ons in leken te sluiten, De bergen werden langzaamaan wat groener en vertoonden hier en daar zelfs al Indian Summer kleuren. Onderweg in Spanish Fork geluncht omdat we daar per ongeluk een afslag te vroeg hadden genomen. Gelukkig vonden we de Interstate weer redelijk snel terug en konden we de reis hervatten.
Onderweg betrok de lucht hoe langer hoe meer en uiteindelijk kwamen we in een flinke onweersbui terecht. Ook in Moab onweerde het 's avonds van tijd tot tijd maar de warmte blijft. Het is zo zeker zo heet als in SLC maar, het is een droge hitte.

Vandaag hadden we het plan wat rustig aan te doen na de reis van gisteren en dus gingen we eerst wat rondlopen in Moab, een ongelooflijk gezellig stadje wat ons erg aan Jasper in Canada doet denken. Veel gezellige winkels en nog veel meer restaurantjes. Even langs het Visitorcentre waar we te horen kregen dat het niet verstandig was 's middags naar Arches te gaan wat wij van plan waren. Het was er blijkbaar ongelooflijk druk, we konden dat veel beter morgenvroeg doen, zeg om een uur of 7.00. Voor mij geen probleem, ik ben toch nog steeds vroeg wakker, alhoewel het vandaag voor het eerst 6.30 uur was. Ik ga dus de goeie kant op. Nee, we konden vanmiddag beter naar Canyonland, daar was het veel rustiger. En dus reden wij vanmiddag naar Canyonland waar we als eerste het State Park Dead Horse Point hebben bekeken en we hebben werkelijk onze ogen uitgekeken. Wat een natuur, wat een huiveringwekkende dieptes, zelden zoiets bijzonders gezien. Heel in de diepte kronkelde de Colorado River, grillig en groen. Daarna reden we door naar Canyonland, wat een prachtig park. Te bedenken dat de onderste lagen van de rotsen meer dan 230 miljoen jaar oud zijn! We hebben genoten en hadden regelmatig het idee dat we er alleen waren, zo rustig was het. Ook daar dreigde regelmatig een onweersbui maar het bleef bij gerommel en flitsen in de buurt maar net niet bij ons. De zon verdween wel maar dat vonden wij helemaal niet erg, de warmte was er niet minder door, maar wat vaker in de schaduw lopen was wel zo fijn.

We gaan vanavond maar bijtijds naar bed, morgen is het zoals gezegd, weer vroeg dag. Op naar Arches.

Groetjes van Ada en Eiso

  • 01 September 2015 - 08:03

    Rienie:

    Wat heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten van het Tabernacle Choir.
    Je kunt prachtige foto's maken met een IPad dus dat gaat helemaal goed komen. Maar inderdaad: doe het voor jezelf en wring je niet in allerlei bochten voor het verslag. Je schrijft zo dat ik het voor me kan zien en dat is heel leuk.
    Geniet van al het moois. Liefs, Rienie

  • 01 September 2015 - 09:06

    Maria:

    Lieve Ada en Eiso,

    misschien kunnen jullie wel een CD vinden van het Mormomenkoor op jullie verdere reis.
    Ook in NL onweerde het de afgelopen dagen hevig. Nu keert de rust terug, maar niet de warmte zoals bij jullie. Mooie tijd om op reis te zijn. Veel plezier.
    XXMaria

  • 01 September 2015 - 10:04

    Christel:

    heerlijk om te lezen! knuffel van mij voor jullie allebei. XX Christel

  • 01 September 2015 - 11:05

    Franziska & Klaas :

    Beste Ada en Eiso,
    Ik heb jullie bericht wederom met heel veel plezier gelezen. Meestal zit ik tijdens het ontbijt onder het genot van een kopje thee en met de tablet op schoot van jullie verhalen te genieten.
    Leuk, dat het jullie gelukt is om de Tabernacle Choir te zien en te horen. Ik weet hoe veel dit voor je betekent. En blijkbaar is het je zelfs gelukt, om je echtgenoot zover te krijgen zijn bedje vroegtijdig te verlaten.
    Ik wist, dat jullie gingen genieten van de parken rondom Moab. Canyonlands is inderdaad een schitterend park en hopelijk hebben jullie inmiddels ook Arches met eigen ogen mogen aanschouwen en hadden jullie door al 's morgens vroeg te gaan niet al te veel last van de drukte en de hitte.
    Onweer hadden we hier gisteren inderdaad ook. Het plensde zelfs zo hevig, dat de afvoer van het dak van ons huis het water niet meer aankon en het als een waterval op ons balkon begon te kletteren. Het leek wel Niagara Falls. Anders dan bij jullie is echter met het onweer ook de temperatuur bijna 10 graden gedaald en halen we vandaag niet eens meer de 20 graden. De herfst is dus niet alleen op het papier begonnen vandaag. Dus geniet voorlopig nog even van de warmte daar, want voor je het weet is het voorbij.
    Groetjes en ook verder heel veel plezier,
    Franziska en Klaas

  • 01 September 2015 - 11:49

    Michel:

    Hoi Ada,

    Klinkt best goed allemaal! Je hebt alweer veel moois gezien.

    Hoe ben je verder 'gevaren' tijdens de overlapping van onze vakanties?

    Met Sophie gaat het ook weer de goede kant op. De uitslag gisteren was gunstig.

    Groetjes,

    Michel

  • 02 September 2015 - 21:51

    Yvonne Wouda:

    Lieve luitjes,
    Hoera we hebben weer eens wifi dus voor ons gelegenheid om jullie verslagen te lezen en te reageren. Allereerst,Ada, hartelijk dank voor je leuke reacties op ons blog! Fijn te lezen dat jullie genieten en dat een optreden van zo'n fantastastisch koor daar een hoogtepunt in is kan ik me goed voorstellen naast natuurlijk de vele andere indrukken.
    Wij zijn inmiddels ruim 200 km voor de Pyreneeën en genieten in slow motion ten opzichte van jullie.
    Fijne dagen toegewenst en waar mogelijk volgen we jullie.
    Liefs van Ekke & Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 77856

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis Amerika 2015

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Frankrijk (Normandië) 2013

23 Augustus 2012 - 18 September 2012

Treinreis door Canada 2012

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Nova Scotia 2009

05 September 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: