Estes Park 7 t/m 9 september 2015 - Reisverslag uit Greeley, Verenigde Staten van Ada Venema - WaarBenJij.nu Estes Park 7 t/m 9 september 2015 - Reisverslag uit Greeley, Verenigde Staten van Ada Venema - WaarBenJij.nu

Estes Park 7 t/m 9 september 2015

Door: Ada Venema

Blijf op de hoogte en volg Ada

10 September 2015 | Verenigde Staten, Greeley

Hallo allemaal,

Het is alweer onze laatste dag in Estes Park geweest. En dachten we dat we in Denver een verwenkamer hadden, het kan nog mooier. Hier hebben we nog een open haard en een yacuzzi op de kamer. Wat een luxe. De open haard hebben we gisteravond lekker aan gehad, toen werd het wat fris, de yacuzzi hebben we maar gelaten voor wat het was. Die was zo diep, daar kom ik nooit meer uit.

Onder de gezellige klanken van prime country op de radio zijn we maandag aan de Trail Ridge Road begonnen. Diep onder de indruk waren we van de hoogte, de weidsheid, de fenomenale vergezichten en dieptes. We gingen tot bijna 4000 mtr en vonden het allebei heel erg spannend. Onze hoogtevrees speelde ons best wel een beetje parten, vooral toen we ook nog eens een melding kregen dat onze linker voorband te weinig druk had. Was de band langzaam aan het leeglopen misschien, zouden we op tijd bij een benzinestation kunnen komen? Dat is er dus niet in het park en we moesten het hele eind uitrijden met constant een blik op de metertjes. De bewolking kwam lager en lager en we kregen regen en hagel. Er uit om van de vieuwpoints te genieten en foto's te maken werd meer en meer gehinderd door een enorm gure en harde wind en de hagel die plotseling begon te vallen. Het waaide zo hard dat we de autodeur bijna niet open kregen.
Bij vertrek uit Denver was het nog 30 graden en op de Trail Ridge Road aangekomen liep de thermometer langzaam terug naar uiteindelijk 1 graad boven nul. Wat een verschil!

We hebben de route gisteren in omgekeerde richting nog een stuk gereden want toen was het weer een stuk beter. Strak blauwe lucht, wij hadden voor de zekerheid warmere kleren aan, wat nu niet nodig bleek. En de band heeft zich prima gehouden gelukkig. Meteen bij aankomst in Estes Park konden we hem weer op druk laten brengen en de druk blijft nu goed.

Eiso vindt het rijden in de Chevrolet een feest maar vindt het rijden in een grote stad als bijvoorbeeld Denver erg lastig. Daar is de keus zo groot, zoveel banen, zoveel afslagen, zo'n gekrioel van auto's die van links naar rechts schieten, daar gaat het weleens mis wat soms stress veroorzaakt. Op de snelwegen en in de bergen gaat het goed, zij het dat bij het op grote hoogten rijden de spanning ook wel aanwezig is. We zijn dan toch allebei blij dat we weer goed en wel beneden zijn.

Van Estes Park hebben we verder niet veel gezien, het is zo enorm toeristisch, we vonden het allebei veel te druk. Onze laatste dag hebben we dan ook besteed aan Estes Lake waar we een stukje omheen zijn gelopen - we ontmoetten daar nog drie Elks die rustig vlak langs de weg aan het grazen waren - en aan het plaatselijk museum waar we gratis naar binnen konden. Erg leuk om te zien en te lezen over de geschiedenis van Estes Park. Toen we er weggingen kregen we nog een gesigneerd boekje met prachtige tekeningen over Estes Park van de dame van het museum, omdat ze ons zulke aardige mensen vond. De tekeningen had zij zelf gemaakt, heel knap gedaan.

Morgen gaan we weer verder, zo'n 525 km naar het noorden, dat wordt een lange dag en de koffers hebben we zojuist alvast in de auto gebracht. Beetje bijtijds naar bed en vroeg op, dat moet lukken. We gaan dan de komende 6 nachten in de stacaravan van een particulier even buiten Hot Springs in de buurt van Rapid City. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of we daar wifi hebben, ik hoop het wel maar betwijfel het een beetje. We zullen het zien.

Tot later en groetjes van Ada en Eiso

• 10 September 2015 - 07:55

Christel:

Heerlijk om te lezen! Heb genoten van de foto's! WOW. COOL. liefs en XX voor jullie , Christel

• 10 September 2015 - 08:56

Magda Kooijman:

Ha Ada en Eiso, wat een feest om je reisverslag te lezen.
    Geniet ze.

• 10 September 2015 - 08:57

Franziska & Klaas :

Opnieuw een prachtig verslag en op veel punten heel herkenbaar voor ons. Bij voorbeeld het feit, dat het weer in de bergen heel snel kan omslaan. Ook wij begonnen bij mooi en redelijk warm weer aan de Trail Ridge Road. Maar terwijl we op zo een 4000 m hoogte een korte rondwandeling aan het maken waren, dreef ineens een muur van bewolking en dichte mist naar ons toe. 10 minuten later was het zicht nul, waaide er een gure wind en begon het te regenen en zelfs te sneeuwen. Ik vind het echter heel knap van jullie, dat jullie het ondanks jullie hoogtevrees aangedurfd hebben om deze weg te rijden. Ik weet hoe jullie daar tegenop zagen, maar het zou toch echt jammer zijn geweest, als jullie dit prachtig stukje natuur hadden moeten missen. Ik ben trots op jullie!
    Door de plaats Estes Park links te laten liggen, hebben jullie niet heel veel gemist hoor. Ik vond er zelf ook niet zoveel bijzonders aan. Op één uitzondering na: de galerie met foto's van Erik Stensland van Images of Rocky Mountain National Park. Zijn plaatjes, die vaak veraf van de grote toeristenstromen zijn geschoten, zijn echt schitterend en zijn galerie daarom echt een kijkje waard. Maar ik begrijp ook wel, dat een dag maar 24 uur heeft en dat je dus keuzes zult moeten maken in wat je wel of niet bezoekt.
    Nu wens ik jullie een ontspannen rit naar Hot Springs en straks een gezellig en relaxed verblijf in jullie luxe stacaravan. En als daar geen wifi is, is dat ook niet erg. Geniet dan gewoon van de rust en voel je niet verplicht om zo snel mogelijk weer een nieuw verhaal up te loaden. Wij wachten wel. Veel plezier!
    Groetjes,
    Klaas & Franziska

• 10 September 2015 - 09:27

Wil:

Mooie verhalen weer.
    Dat van die leeglopende band, kan dat niet met de hoogte te maken hebben?
    De luchtdruk op grote hoogte is anders namelijk.

Veel plezier in jullie stacaravan.

Groet,

Wil en Irka.

• 10 September 2015 - 09:30

Ramon:

Wat een geweldige trip maken jullie. Ik ben benieuwd wat er allemaal nog komen gaat.

Groet, Ramon

• 10 September 2015 - 09:50

MaRia:

Wat een belevenis weer! Dit is voor ons zooo ver weg maar daarom zo geweldig om te lezen en vooral de foto's zijn zo spraakmakend!
    Nog veel fijne dagen in t verschiet en genieten maar!
    Liefs, MaRia

• 10 September 2015 - 11:05

Ben :

Hoi Ada en Eiso,
    als ik dit zo allemaal lees, is het duidelijk dat jullie genieten. Blijf dat doen.

• 10 September 2015 - 11:19

Rienie:

Dankjewel voor het leuke verslag! Genieten!
    Liefs, Rienie

• 10 September 2015 - 14:23

Fenny Douma:

Ja, veel wist ik al inderdaad. Misschien wel leuk om de komende 6 dagen een 'eigen stek' te hebben waar je dan naar teruggaat. Ik merkte dat ik het op mijn rondreizen prettig vond om soms meerdere nachten in hetzelfde hotel te slapen. Gaf iets vertrouwds.
    Ben inderdaad benieuwd of jullie daar wifi hebben. We gaan het zien.
    Veel plezier weer de komende tijd.
    liefs
    Fenny

• 17 September 2015 - 06:56

Fenny:

Een mooi verslag!

Ada

Ik ben getrouwd met Eiso en samen hebben we een aantal reizen in Canada gemaakt. Ik vind het heerlijk om deze reizen voor te bereiden, alles uit te zoeken en te regelen. Ook vind ik het erg leuk om er over te praten en tips te geven en je kunt mij regelmatig op het forum van de Canada startpagina vinden. Verder hou ik erg van, met name klassieke, muziek en ik zing dan ook in het Utrechts operakoor waarmee we, buiten diverse uitvoeringen op basis van losse stukken uit verschillende opera's, 1x per jaar een complete opera uitvoeren met groot orkest in concertante uitvoering. Eiso houdt ook erg van muziek, een beetje andere soort muziek, en speelt als drummer in een fanfareorkest en een big band. We hebben elkaar dan ook in de muziek gevonden. Dat dateert al weer van meer dan 40 jaar geleden. Waar ik ook erg van hou zijn mijn kinderen en kleinkinderen, door hen voel ik mij een rijk en gezegend mens.

Actief sinds 02 Aug. 2006